۱۰۰ مسجد لرستان میزبان معتکفان می‌‌شود
کد خبر: 4117357
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۸

۱۰۰ مسجد لرستان میزبان معتکفان می‌‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۰۰ مسجد لرستان، گفت: ثبت‌نام شرکت‌کنندگان در اعتکاف، تا ۱۴ بهمن‌ماه‌ ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستانحجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با بیان اینکه امسال برنامه اعتکاف در لرستان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در همین راستا یک‌صد مسجد در سراسر استان امسال میزبان معتکفین خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال بیشتر بر خلوت معتکفین تأکید شده، افزود: در همین راستا با برنامه‌ریزی انجام شده برای هر مسجد پنج برنامه مشخص شده سه برنامه انگیزشی و دو برنامه مناسبتی ویژه رحلت حضرت زینب(س) و شام میلاد حضرت علی(ع) خواهیم داشت.

قدرتی با اشاره به فضاسازی دستاوردهای انقلاب با توجه به قرار داشتن در دهه فجر در مراسم اعتکاف امسال، افزود: انتظار می‌رود اقدامات لازم برای حضور هرچه بهتر و بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان در آئین اعتکاف صورت پذیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری اعتکاف برای زندانی‌ها خبر و ادامه داد: امسال این برنامه به صورت ویژه و متفاوت برای زندانیان معتکف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا ۱۴ بهمن‌ماه ثبت‌نام برای شرکت در آئین اعتکاف ادامه خواهد داشت، گفت: ضمن اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۹ هزار نفر و یا حتی بیشتر در مراسم اعتکاف حضور پیدا کنند.

قدرتی با تأکید بر تجهیز و آماده‌سازی مساجد محل اعتکاف، تصریح کرد: انتظار می‌رود اجرای دستورالعمل بهداشتی، نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها و تأمین احتیاجات درمانی و تنظیفی همچون ماسک و موادضدعفونی و تب‌سنج از سوی دستگاه‌های متولی برای معتکفین فراهم شود.

وی اظهار کرد: لازم است در مساجد ایمنی و امنیت معتکفین حفظ شود، به ویژه در مساجدی که حضور بانوان معتکف را خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha