فروپاشی خانوادە‌ها؛ یکی از آسیب‌های جدی فضای مجازی
کد خبر: 4117876
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

فروپاشی خانوادە‌ها؛ یکی از آسیب‌های جدی فضای مجازی

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه متأسفانە بحث ترویج انحرافات مذهبی و فعالیت آن‌ها در فضای مجازی تا حدودی غیرقابل کنترل شدە است، گفت: یکی از آسیب‌های جدی فضای مجازی، فروپاشی خانوادە‌ها بوده کە در ایران ٤۳ درصد طلاق زوجین ناشی از فعالیت در فضای مجازی است.

فروپاشی خانواده‌ها

به گزارش ایکنا از کردستان، حسن اصلانی، مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان امروز، هشتم بهمن‌ماه در ستاد ساماندهی امور جوانان کە در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: امروزە بحث فضای مجازی بە یکی از معضلات جدی در استان و کشور تبدیل شدە است و می‌بایست در راستای پیشگیری از اشاعە و کاهش آن اقدامات لازم را انجام داد.

وی افزود: از جملە انواع جرائم سایبری می‌توان بە سرقت اطلاعات، کلاهبرداری‌های اینترنتی، جعل دادەها و عناوین، تجاوز بە حریم خصوصی، جرائم اخلاقی و جرائم سازمان یافتە اجتماعی و اقتصادی را نام برد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان بیشترین آمار جرائم سایبری در جهان را جرائم اخلاقی و مالی خواند و بیان کرد: در ایران نیز ٨۱ درصد از جرائم سایبری را جرائم مالی بە خود اختصاص دادە است.

وی در مورد عوامل مختلف جرائم سایبری ادامه داد: سهل‌انگاری کاربران، مشکلات فرهنگی و اخلاقی، توسعە رسانەهای کاربر محور و افزایش تعداد کاربران و قربانیان، افزایش رفتارهای پر خطر جوانان در فضای مجازی از جملە عوامل مختلف وقوع جرائم سایبری است.

اصلانی با اشاره به اینکه متأسفانە بحث ترویج انحرافات مذهبی و فعالیت آن‌ها در فضای مجازی تا حدودی غیرقابل کنترل شدە است، گفت: یکی از آسیب‌های جدی فضای مجازی، فروپاشی خانوادە‌ها است کە در ایران ٤۳ درصد طلاق زوجین ناشی از فعالیت در فضای مجازی است.

وی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مباحث موجود در بحث جرائم سایبری جعل هویت، اخاذی، کلاهبرداری است کە می‌بایست کاربران فضای مجازی را نسبت بە آنان آگاە کرد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان در پایان از رشد ۱۱٥ درصدی جرایم فضای مجازی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۷ درصد از جرائم فضای مجازی در استان کشف شدە است.

سرهنگ فضل‌اللە منصوری، رئیس پلیس فتای کردستان در ادامە این جلسە گفت: امروزە فضای مجازی بە قتلگاهی برای جوانان و نوجوانان تبدیل شدە است.

وی افزود: امروزە فضای مجازی بە یک حقیقت جدانشدنی زندگی انسان تبدیل شدە کە گسترش روزافزون فضای مجازی و دسترسی آسان بە آن در شرایط کنونی می‌تواند بە عنوان یک فرصت و یا یک تهدید تلاقی شود.

منصوری بیان کرد: امروزە دشمن در تلاش است کە در قالب جنگ نرم آرام و بی‌صدا، بر فرهنگ اسلامی جامعە ما تأثیرگذار باشد کە یکی از راەهای نفوذ آن‌ها بحث فضای مجازی است، لذا در راستای مقابلە با آن باید رویکردهای فرهنگی خود را افزایش داد.

وی بیان کرد: امروزە بحث گسترش استفادە از اینترنت و فضای مجازی سبب تغییر سبک زندگی روزمرە شدە و جاذبەهای موجود در آن سبب شدە کە جوانان ساعت زیادی از روز را بە سیر در فضای مجازی اختصاص و تعاملات مجازی را جایگزین تعاملات حقیقی کردەاند.

رئیس پلیس فتای کردستان یادآور شد: اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی گروەهای سنی مختلف در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی از ملزوماتی است کە باید بە صورت جد در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha