مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس اردبیل تکمیل می‌شود
کد خبر: 4118062
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس اردبیل تکمیل می‌شود

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در حال تکمیل است، گفت: در خصوص تجهیز محتوایی این مرکز از ظرفیت دانشگاه استفاده خواهیم کرد.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، نهم بهمن‌ماه، در نشست با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با اشاره به اینکه امنیت و آرامش امروز کشور مدیون از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران است، اظهار کرد: شناساندن رشادت‌ها و بزرگمردی‌های شهدا به نسل جوان امری لازم و ضروری است.

وی با اشاره به وظیفه دانشگاه در خصوص این امر بیان کرد: در همین راستا درس ۲ واحدی آشنایی با دفاع مقدس برای دانشجویان ارائه می‌شود و دانشگاه محقق اردبیلی همه ساله زمینه حضور دانشجویان در اردو‌های راهیان نور شمالغرب و جنوب کشور را فراهم می‌کند.

چمنی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین، تصریح کرد: در همین راستا تریبون آزاد و سلسله نشست‌های تبیینی توسط بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله تشکل‌های اسلامی، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و پایگاه مقاومت برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین از آمادگی این دانشگاه برای همکاری همه جانبه با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد.

در ادامه علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز با اشاره به ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان گفت: انتظار می‌رود برای تدریس این درس از اساتیدی که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ حضور داشتند، استفاده شود.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در حال تکمیل است، افزود: در خصوص تجهیز محتوایی این مرکز از ظرفیت دانشگاه استفاده خواهیم کرد.

واحد با بیان اینکه بخش روایت گری و سینمای دفاع مقدس این مرکز به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان با دوران دفاع مقدس در خدمت دانشگاه است، تصریح کرد: از پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در حوزه دفاع مقدس نیز حمایت می‌کنیم و این پایان نامه‌ها به صورت کتاب نیز چاپ می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل همچنین خواستار مشارکت اساتید، پژوهشگران و محققان دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان اردبیل شد.

انتهای پیام
captcha