برگزاری محافل قرآنی دهه فجر با محوریت آیات امیدآفرین
کد خبر: 4118208
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱

برگزاری محافل قرآنی دهه فجر با محوریت آیات امیدآفرین

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر توجه به نشاط و امیدآفرینی در برنامه‌های تبلیغات اسلامی گفت: مبلغان ما می‌توانند با احصای آیات امیدآفرین از قرآن کریم رنگ و بوی محتوایی به محافل قرآنی دهه فجر ببخشند.

حجت الاسلام فرد آقاییبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در نشست کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خوزستان که امروز یکشنبه ۹ بهمن در اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد، گفت: امسال تبلیغات اسلامی خوزستان متکفل دو کمیته تشکل‌های دینی و کمیته قرآنی ستاد دهه فجر در استان است.

وی با بیان اینکه در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و پرداختن به جشن‌ها و مراسمات امسال رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با مجموعه مدیران سازمان تبلیغات اسلامی فرمودند به موضوعات نشاط و سرزندگی مردم کمک کنید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. امسال در کنار مراسمات مساجد، تشکل‌ها و مجموعه‌ها، طبیعتا پرداختن به موضوعات قرآنی همچون برگزاری محافل انس با قرآن و جلسات تفسیر مورد توجه خواهد بود. با احصای آیات امیدآفرین از قرآن کریم مبلغان می‌توانند رنگ و بوی محتوایی به محافل قرآنی ببخشند.

فردآقایی تأکید کرد: باید تلاش کنیم یک خط سیر محتوایی به برنامه‌های قرآنی بدهیم. در حال حاضر فضا، فضای امیدآفرینی است و رهبر انقلاب، در بیانیه گام دوم، فرمودند «نخستین و ریشه‌ای ترین جهاد شما، امیدآفرینی است.»

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: این جلسه به منظور بارش فکری در حوزه فعالیت‌های قرآنی و همچنین تجمیع برنامه‌های قرآنی دستگاه‌ها برگزار شده است. فعالیت‌های این کارگروه از ۱۲ بهمن شروع می‌شود و ۲۲ بهمن به بروز و ظهور می‌رسد. در طول مسیر راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، چندین جایگاه تعبیه شده است که می‌توان در آنها کارهای فرهنگی انجام داد. می‌توان از این ظرفیت، برای ارائه برنامه‌های قرآنی نیز استفاده کرد.

فردآقایی با بیان اینکه دارالقرآن کریم در استان حرکت‌های خوبی را آغاز کرده است، اظهار کرد: ما در نقطه خدمت هستیم و تلاش می‌کنیم که به اندازه توان، وسع و فهم و ظرفیت خود خدوم مجموعه‌های قرآنی باشیم.

انتهای پیام
captcha