اجرای طرح پویش ملی «بساط مهر» در کردستان آغاز شد
کد خبر: 4118451
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷

اجرای طرح پویش ملی «بساط مهر» در کردستان آغاز شد

دبیر قرارگاه جهادی استان کردستان با اشاره به وجود وحدت و همدلی بین گروه‌های جهادی استان گفت: در این راستا طرح پویش ملی «بساط مهر» امروز، 10 بهمن‌ماه در کردستان به عنوان استان پایلوت آغاز شد.

طرح پویش بساط مهر در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، کیوان چارداولی، دبیر قرارگاه جهادی استان کردستان در نشست پویش ملی «بساط مهر» که با مشارکت قرارگاه جهادی حضرت بقیه الله و پویش جبهه انصار المهدی امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در سنندج برگزار شد، گفت: گروه‌های جهادی در دوران کرونا به عنوان حرکت‌های مردمی در سطح شهر و روستاهای استان فعالیت‌های خود را به صورت خیرخواهانه در سطح استان انجام دادند.

وی افزد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و گروه‌های جهادی کردستان در دوران کرونا با تولید و توزیع بسته‌های بهداشتی بین مردم مناطق محروم استان کردستان نقش اثرگذاری را در این دوران ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه موسسه آبشار عاطفه‌ها اقدامات مؤثری را در نواحی حاشیه شهرهای استان به انجام رساند، افزود: همکاری و مشارکت و تعامل خوبی بین گروه‌های جهادی و انجمن‌های مردم نهاد در سطح استان کردستان برقرار است.

دبیر قرارگاه جهادی استان کردستان با اشاره به وجود وحدت و همدلی بین گروه‌های جهادی استان گفت: در این راستا طرح پویش ملی «بساط مهر» امروز، 10 بهمن‌ماه در کردستان به عنوان استان پایلوت آغاز شد.

وی با اعلام اینکه در این طرح با روحیه جهادی و گروه‌های متشکل از جوانان تازه نفس در راستای محرومیت‌زدایی فعالیت خود را در سطح استان به انجام خواهد رساند، افزود: این گروه جهادی نیز به عنوان خادم مردم در کنار گروه‌های مردم نهاد فعالیت خود را در استان آغاز کرده و قدم مؤثری را در سطح رفع محرومیت استان به انجام خواهد رساند.

وی افزود: قرارگاه جهادی حضرت بقیه الله و پویش جبهه انصار المهدی در ۳۱ استان فعالیت خود را شروع کرده که اولین سفر استانی خود را به استان کردستان اختصاص داده‌اند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا لو، مسئول دبیرخانه قرارگاه جهادی بقیه الله(عج) در ادامه این نشست گفت: مقام معظم رهبری در زلزله کرمانشاه امر فرمودند که از همه کسانی که می‌توانند در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند، درخواست می‌شود به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند در این راستا ما به عنوان گروه جهادی فعالیت خود را آغاز کردیم و یکی از روستاهای کرمانشاه را بازسازی کردیم و همین امر موجب شد تا گروه جهادی بقیه‌الله را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه این قرارگاه در تلاش است تا با کمک طلاب استان‌های کشور مراحل محرومیت زدایی را در استان‌ها تسهیل کنیم، افزود: با توجه به اینکه ما در انقلابی هستیم که خدمت به مردم را بدون در نظر گرفتن فرقه یا گروه و مذهب خاصی در اولویت خود قرار داده است لذا قرارگاه جهادی حضرت بقیة‌الله خدمت صادقانه را در اولویت خود قرار داده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جهادی بقیه الله(عج) یادآور شد: این قراراگاه در کنار گروه‌های جهادی استان‌ها که دغدغه محرومیت‌ردایی را دارند، می‌توان عملکر مثبت و مطلوبی داشته باشد در این راستا برگزاری نشست با مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان را در اولویت فعالیت خود در هر استان قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد استان کردستان و محرومیت‌های موجود در استان این قرارگاه کردستان را به عنوان استان پایلوت طرح «بساط مهر» انتخاب کرده است و در تلاش است تا چهره محرومیت را با یاری مردم و خیرین و مسئولان از این استان بزداید.

انتهای پیام
captcha