اخبار را بدون سانسور و اغراق منتشر کنید
کد خبر: 4118724
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
یوسفعلی شکری در جمع خبرنگاران در مشهد:

اخبار را بدون سانسور و اغراق منتشر کنید

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در شورای هم‌اندیشی و اطلاع‌رسانی این مرکز در مشهد گفت: خبرنگاران ضمن توجه به منبع خبر، باید از اغراق و سانسور جلوگیری کنند تا خبر به درستی و موثق به دست مخاطب برسد.

اخبار را بدون سانسور و اغراق منتشر کنید

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز سه‌شنبه، ۱۱ بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی و اطلاع‌رسانی این مرکز در مشهد با گرامیداشت آغاز دهه فجر و ولادت امام جواد(ع) ضمن برشمردن خصوصیات خبرنگاری و خبررسانی، گفت: انسان از راه گوش و چشم خود، اطلاعات را دریافت می‌کند و همین دریافت اطلاعات باعث تأثیرگذاری بر جان و روح او می‌شود.

وی افزود: خبرنگاران در کار خود باید نسبت به صحت و مرجع خبر اطمینان کافی داشته باشند و پس از آن دست به انتشار بزنند‌؛ همچنین باید تمام ابعاد را بررسی کنند.

حجت‌الاسلام شکری اضافه کرد: در کار خبررسانی خبرنگار باید بدون سانسور و اغراق و با در نظر گفتن جوانب گوناگون، خبر دریافتی را منتشر کند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های راویان گفت: در قرآن کریم نیز می‌فرماید از دروغگو سخنی را نشنوید و به شایعات توجه نکنید. اگر انسان دروغگو برای شما خبری آورد، صحت آن را بررسی کنید.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: اگر راوی خبر از شبکه‌های معاند بود و جعل خبر می‌کرد، نباید به او اعتنا کرد زیرا منبع مجهول و دروغگو نمی‌تواند مورد اعتماد و وثوق باشد.

وی با اشاره به جایگاه فرزندان شهدا نزد امیرالمؤمنین(ع)، گفت: علی(ع) در جایگاه امامت و ولی خدا، با دست خود عسل در دهان تک تک فرزندان شهدا می‌گذاشت؛ ما نیز در خدمت‌رسانی به خانواده شهدا باید از حضرت الگو بگیریم و در کارهایمان تسری دهیم.

حجت‌الاسلام شکری اظهار کرد: هر چقدر شما تلاش کنید که فرهنگ شهید و شهادت در جامعه گسترش پیدا کند، به همان اندازه به امنیت جامعه کمک کرده‌اید.

انتهای پیام
captcha