همایش «حجاب و عفاف فاطمی» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4118942
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

همایش «حجاب و عفاف فاطمی» در کردستان برگزار شد

همایش «حجاب و عفاف فاطمی» با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و جمعی از بانوان شاغل در ادارات و طلاب مدارس علوم دینی امروز، ۱۲ بهمن‌ در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان کردستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش «حجاب و عفاف فاطمی» که امروز، ۱۲ بهمن در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف گفت: حوزه بانوان یکی از بخش‌های است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: امروز دشمنان انقلاب اسلامی در توطئه جدید خود قصد دارند تا به جهانیان بقبولانند که در حق بانوان نظام مقدس انقلاب اسلامی اجحاف شده است اما غافل از اینکه بانوان کشور ما بعد از پیروزی اسلامی جایگاه متعالی را در سطح جامعه و فعالیت‌های اجتماعی کسب کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به رشد علمی بانوان در سطح استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ نفر عضو هیئت علمی دانشگاه‌های استان هستند که از این تعداد ۲۰۰ نفر بانوان هستند.

وی ادامه داد: توسعه مراکز علمی و ارتقای سطح علمی بانوان نشان از جایگاه ویژه نظام به مقام زن و بانوان است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به تحصیل بیش از ۴۰ هزار نفر در دانشگاه‌های استان اظهار کرد: از این تعداد دانشجوی استان ۱۸ هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی گفت: امروز تیم فوتبال بانوان استان کردستان در لیگ‌های برتر کشوری دارای جایگاه و نام نشان هستند. بانوان کردستانی در حوزه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، پژوهشی و اجتماعی برای استان افتخارآفرین بوده‌اند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم با تبریک ماه رجب و دهه فجر اظهار کرد: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، سرآغازی برای امید به نجات بشریت از زیر بار ظلم و جور استکبار است.

وی با اشاره به اینکه اسلام به زنان توجه ویژه‌ای داشته است، افزود: نزول دو سوره نساء و مریم در قرآن کریم نشان از اهمیت و توجه اسلام به جایگاه بانوان بوده است.

ماموستا فایق رستمی در ادامه از حجاب به عنوان سنگر اخوت و پاکی نام برد و گفت: قرآن کریم به عنوان قانون الهی، حجاب را عاملی برای حفاظت از زنان در برابر ناپاکی‌ها مطرح کرده است.

وی افزود: حجاب بهترین آزادی است تا زنان را از شرافت و کرامت خود حفاطت کند و در برابر فساد بایستند و برای همین همواره مورد هجمه دشمنان قرار دارد.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی و فرهنگ غربزدگی به دنبال ارائه راهکار غربی برای بردگی زن است، یادآور شد: دین مبین اسلام به جایگاه زن ارزش بخشید ‌و او را از بی‌عدالتی نجات داد و مقام زن را به جایی رساند که دامن زن را مکان معراج زنان قرار داد و معرفی کرد.

انتهای پیام
captcha