21 هزار فرهنگی کردستان مشمول نظام رتبه‌بندی شدند
کد خبر: 4119101
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵

21 هزار فرهنگی کردستان مشمول نظام رتبه‌بندی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در استان گفت: در کردستان 21هزار فرهنگی مشمول نظام رتبه‌بندی شدند.

نشست خبری مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان امروز، 12 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: ۳۱۰ هزار نفر دانش‌آموز، ۲۴ هزار نفر فرهنگی، سه هزار مدرسه و ۱۶ منطقه آموزشی در سطح استان داریم.

وی با اشاره به اینکه دو سوم جامعه استان کردستان به طور مستقیم با آموزش و پرورش استان ارتباط دارند، افزود: این ارتباط و تعامل ادامه‌دار و مستمر و در تمام دوره تحصیل دانش‌آموزان بوده است لذا تمام آحاد مختلف جامعه هم مردم و هم مسئولان آموزش‌و‌پرورش را حمایت کنند، تا بتواند به سرمنزل مقصود برسد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به کمبود نیروی انسانی بیان کرد: در حال حاضر سه هزار و 46 نفر کمبود نیرو داریم که برای جبران این کمبود بازنشستگان دعوت به کار شدند و از عوامل کیفیت‌بخشی مدارس برای جبران این کمبود استفاده خواهد شد.

وی یکی دیگر از مشکلات این نهاد را مربوط به فضاهای آموزشی دانست و گفت: براساس آمار از حدود سه هزار مدرسه موجود در استان ۳۰ درصد نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارند.

ناظمی‌جلال به تعطیلی مدارس در دوران کرونا و ارائه آموزش از طریق فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌های غیرحضوری هرچند در آن دوران تنها راهکار بود اما تمام فعالیت‌های پرورشی و تربیتی را نمی‌توان در این فضا ایجاد کرد.

وی بیان کرد: دانش‌آموزی که بدون هیچ آموزشی وارد فضای مجازی می‌شود ضمن اینکه از لحاظ علمی و جسمی با مشکل مواجه شده‌، ناخواسته از لحاظ مختلف نیز وارد چالش‌ها و مشکلاتی خواهد شد که نمونه بارز ان را در اتفاقات اخیر کشور شاهد بودیم

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در استان گفت: در کردستان 21 هزار فرهنگی مشمول نظام رتبه‌بندی شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از 10 سال در دولت سیزدهم اجرایی شد، گفت: اقدامات لازم برای معلمان مشمول این طرح در استان کردستان اجرا شده و تمام این فرهنگیان حکمشان در ماه آینده صادر خواهد شد.

ناظمی‌جلال به برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و افزود: در طرح شهید سلیمانی 42 پروژه در دستور کار آموزش‌‍‌و‌پرورش استان قرار گرفت که 35 پروژه آن چمن مصنوعی بوده که در  دهه فجر افتتاح خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: 48 درصد اعتبارات این پروژه‌ها دولتی بوده و مابقی اعتبارات به صورت مشارکتی و کمک خیرین و اولیای دانش‌آموزان بوده است.

انتهای پیام
captcha