کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی در کشور عراق برگزار می‌شود
کد خبر: 4119110
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲

کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی در کشور عراق برگزار می‌شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از برگزاری کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی در کشور عراق خبر داد و گفت: این کنفرانس با حضور ۵۰۰ نفر از علما و روحانیون عراقی و ۳۰ نفر از علمای ایرانی و سایر کشورهای همسایه برگزار خواهد شد.

تجلیل از همیاران وحدت اسلامی در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حمید شهریاری، مدیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز، 12 بهمن‌ در مراسم تجلیل از همیاران کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج، با قدردانی از هم‌افزایی ادارات سطح استان کردستان در برگزاری کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی گفت: این هم‌افزایی زمینه‌ساز رضایت و خشنودی مردم نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این کنفرانس در کردستان به عنوان استان پایلوت برگزار شد، افزود: تعداد قابل توجهی از فرهیختگان داخلی و خارجی را در این کنفرانس گردهم آوردیم که این حضور نخبگان داخلی و خارجی، پیام همدلی و همصدایی ایران و کشورهای همسایه در مسیر تقویت وحدت اسلامی را برای جهانیان داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزاری اولین اجلاسیه منطقه‌ای وحدت اسلامی به میزبانی کردستان را تجربه موفقی دانست و بیان کرد: این تجربه موفق موجب شد تا ما برای خارج از کشور الگوگیری کنیم.

وی از برگزاری کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی در کشور عراق خبر داد و گفت: این کنفرانس با حضور ۵۰۰ نفر از علما و روحانیون عراقی و ۳۰ نفر از علمای ایرانی و سایر کشورهای همسایه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌ شهریاری افزود: این کنفرانس‌های وحدت اسلامی یک راهبردی است تا وحدت و همدلی بین‌المللی کشورهای اسلامی را به منصه ظهور جهانیان برسانیم.

وی از برگزاری دومین کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی در استان گلستان خبر داد و گفت: این کنفرانس با حضور علماو روحانیون کشور در 26 بهمن‌ماه در استان گلستان برگزار خواهد شد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه خداوند متعال با شکست و پیروزی مؤمنان را می‌آزماید، اظهار کرد: هر شکستی منجر به سقوط نمی‌شود بلکه برخی از شکست‌ها تجربه‌ای برای ادامه راه خواهد شد همانطور که فتنه اخیر تجربه‌های بسیاری را عاید ما کرد.

محسن مسچی، معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه این نشست با قدردانی از مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی گفت: در این کنفرانس منطقه‌ای 40 نهاد استان کردستان در قابل سه کمیته ما را یاری دادند که نتیجه مطلوبی از ان حاصل شد.

وی کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی استان کردستان را که الگوی ماندگاری در حوزه وحدت اسلامی دانست و افزود: این تجربه موفق زمینه‌ساز برگزاری کنفرانس‌هایی در سایر استان‌های کشور و خارج از کشور شده است.

حجت‌الاسلام سعید عسکری، اظهار کرد: روند و کیفیت مطلوب برگزاری این اجلاسیه، تجربه خوبی برای دوره‌های بعدی در استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان است.

وی در پایان یادآور شد: در این راستا با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز از ادارات و نهادهای مشارکت‌کننده در برگزاری این کنفرانس وحدت اسلامی تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha