اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کردستان
کد خبر: 4119143
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱

اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: به مناسبت دهه فجر و آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد در کتابخانه‌های عمومی کردستان اجرا می‌شود.

کتابخانه‌های عمومی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان امروز، 12 بهمن در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه فجر، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با شعار «ایران؛ سرزمین فرهنگ و کتاب» به استقبال جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌روند.

وی افزود: طرح سراسری عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد در تمام کتابخانه‌های عمومی یکی از برنامه‌هایی است که از 12 لغایت 22 بهمن‌ماه سال جاری انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به اینکه عضویت رایگان در دهه فجر امسال به دو صورت امکان پذیر است، بیان کرد: در وهله نخست علاقمندان برای استفاده از این طرح و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی می‌توانند در این مدت به کتابخانه مورد نظر خود به صورت حضوری مراجعه کنند و عضو شوند.

وی افزود: همچنین کسانی که امکان مراجعه حضوری در زمان مقرر را ندارند می‌توانند ابتدا به پرتال کتابخانه‌های عمومی به نشانی https://www.samanpl.ir/ مراجعه کنند و کد عضویت رایگان را که در بالای صفحه، سمت چپ مشخص شده است دریافت کنند.

مخدومی ادامه داد: پس از دریافت کد تخفیف که به شماره همراه شخصی آن ها پیامک می شود می توانند به کتابخانه متبوع و موردنظرشان مراجعه کنند و مراحل نهایی تکمیل عضویت توسط کتابداران برای آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از کد عضویت رایگان ویژه دهه فجر تا پایان بهمن ماه معتبر است، افزود: علاقمندان در این مدت فرصت دارند که با دریافت کد عضویت رایگان و مراجعه به کتابخانه مورد نظر کارت عضویت خود را برای مدت یک سال دریافت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به طرح بخشودگی جرایم دیرکرد اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح نیز اعضایی که کتاب به امانت برده اند اما با گذشت زمان تعیین شده کتاب‌ها را به کتابخانه عودت نداده اند با مراجعه به کتابخانه و تحویل کتاب‌ها از بخشودگی کامل جریمه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برگزاری 150برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت دهه فجر، اظهار کرد: نشست‌های کتاب‌خوان، بازدید مدارس از کتابخانه‌های عمومی، رونمایی از کتاب، جلسات نقد کتاب و مطالعاتی، نمایشگاه‌های کتاب کتابخانه‌ای و از جمله این برنامه‌هاست.

مخدومی به اجرای برنامه نورافشانی با عنوان «جشن پیروزی» در کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: این طرح به مناسبت چهل‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ساعت 21 شب 21 بهمن ماه، در کتابخانه مرکزی امام خامنه ای سنندج با حضور اعضاء انجام می‌گیرد.

وی با دعوت از علاقمندان برای مشارکت در برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: حضور علاقمندان در کتابخانه‌های عمومی سبب افزایش کیفی و کمی و اثرگذاری بیشتر برنامه‌ها می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان یادآور شد : در حال حاضر استان کردستان دارای 53 باب کتابخانه عمومی نهادی و 29 باب کتابخانه عمومی مشارکتی با 45 هزار عضو است و در مجموع بیش از یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌ها برای استفاده علاقمندان وجود دارد.

انتهای پیام
captcha