بیش از 15 درصد از جمعیت کردستان زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند
کد خبر: 4119145
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷

بیش از 15 درصد از جمعیت کردستان زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند

استاندار کردستان گفت: بیش از 15 درصد از جمعیت کردستان زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند و درآمد سرانه خانوارها در کردستان از نصف میانگین کشوری کمتر است که این به معنای جریان داشتن یک فقر عمومی در جامعه است.

نشست بانوان فرهیخته استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 12 بهمن‌ماه در نشست بانوان فرهیخته استان کردستان، بانوان را محور خانواده دانست و گفت: خانواده بدون محوریت بانوان هیچگاه شکل نمی‌گیرد و برهمین اساس بوده که توجه به بانوان مور تأکید امامین انقلاب قرار گرفته است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به بانوان افزود: نگاه ویژه‌ای به موضوع توانمندسازی و ایجاد اشتغال بانوان در دولت سیزدهم صورت گرفته و قدم‌های خوبی در این حوزه برداشته شده است.

استاندار کردستان بیان کرد: بیش از 15 درصد از جمعیت کردستان زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند و درآمد سرانه خانوارها در کردستان از نصف میانگین کشوری کمتر است که این به معنای جریان داشتن یک فقر عمومی در جامعه است.

وی افزود: در موضوعات اجتماعی هم مشکلات فراوانی داریم که بخشی از آن هم به مسائل اقتصادی باز می‌گردد اما نمی‌تواند تنها دلیل این مشکلات باشد.

زارعی‌کوشا با اشاره به بحران‌سازی در بُعد هویت توسط رسانه‌های معاند یادآور شد: قطعا بیکاری و فقر در برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق تأثیرگذار است اما تنها دلیل نمی‌تواند باشد که اگر اینگونه بود طلاق بین قشر متمکن جامعه نباید وجود داشته باشد.

زینب زاله، سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه بانوان کردستان 38 درصد سهم اشتغال در بدنه ادارات را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: زنان نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی داشته‌اند بلکه در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تدام آن حرف نخست را زده‌اند.

وی افزود: گواه و شاهد این مدعا این است که دشمن در هر مقطعی و هر نقطه‌ای از جامعه ایرانی احساس خطر کند فورا ورود می‌کند و شعار زن، زندگی، آزادی را سر می‌دهد.

سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان با تأکید براینکه زن در فرهنگ اسلام جایگاه والا و رفیعی دارد، بیان کرد: اسلام نقش‌ مقدسرا برای بانوان دیده و ارزش و جایگاه بانوان را در سطح والایی قرار داده است.

زاله یادآور شد: آزادی که اسلام برای بانوان ما دیده است، آزادی بر مبنای توحید است، زن در مکتب اسلام چه به عنوان مادر، خواهر، همسر و ...از جایگاه ارزشی برخوردار است.

انتهای پیام
captcha