بسیج پای کار تولید محتوای دیجیتال
کد خبر: 4119316
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
برخط جامعه

بسیج پای کار تولید محتوای دیجیتال

نواختن زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور، برگزاری آئین تکریم و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، برپایی رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج و معرفی برگزیدگان و ... از مهم‌ترین اخبار سرویس اجتماعی ایکنا در هفته‌ای بود که گذشت.

به گزارش ایکنا، گروه اجتماعی خبرگزاری ایکنا طی هفته‌ای که گذشت، اخبار مهمی با تیترهای؛ حضور هزار و ۵۰۰ تشکل‌ دینی در دوره معرفت و مهارت‌افزایی، احصای نقش ایران در نظم جدید جهانی، برپایی نمایشگاهی که قرار بود شهر خانواده باشد، برگزاری آئین تکریم و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وجود ۳۰ هزار کلاس تخریبی به واسطه فرونشست زمین، برگزاری چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج، برپایی نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی با محور کودک و خانواده، برگزاری وبینار «اثربخشی رسانه‌ای برنامه‌های دینی»، خطر دو قطبی کردن مداحان و حزب‌اللهی‌‌ها، اسکان ۷۶ هزار و ٨٠٠ زلزله زده خوی، زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور نواحته شد، اهدای جهیزیه به ۴۰۲ نوعروس نیازمند در «قرار دوازدهم»، برگزاری نشست خبری رئیس سازمان اورژانس کشور، رونمایی از نشان قلم مقدس روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی، فعالیت ویژه ۷۲ گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده خوی، رشد قابل توجه آموزش پرستاری نسبت به قبل از انقلاب را منتشر کرد که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

حضور هزار و ۵۰۰ تشکل‌ دینی در دوره معرفت و مهارت‌افزایی

نشست خبری اولین دوره معرفت و مهارت‌افزایی هیئت و تشکل‌های دینی روز هشتم بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی، حامد علامتی، رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حجت‌الاسلام متقی‌فر، از معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام باباخانی، رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی طی سخنانی با بیان اینکه در این د‌وره، مخاطب هیئت‌ها و تشکل‌های دینی و مذهبی هستند که جدای از مناسک مذهبی، صرفاً به فعالیت‌های تربیتی، اجتماعی و رسانه‌ای می‌پردازند.

رئیس سازمان هیئات و تشکل‌های دینی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۴۰۰ مجموعه و تشکل‌های دینی در این دوره ثبت نام کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که این تعداد به بیش از پنج یا شش هزار مجموعه برسد که در نهایت تعداد ۱۵۰۰ تشکل و مجموعه از میان آن‌ها برای اجرای طرح انتخاب خواهند شد. همچنین، مجموعه و تشکل‌های دینی برای ثبت نام در این طرح می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کرده و یا به نشانی www.roshdheyat.ir مراجعه کنند.

احصای نقش ایران در نظم جدید جهانی

نشست خبری یازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب روز شنبه ۸ بهمن در ساختمان مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار شد.

وحید عظیمی‌وند، معاون فرهنگی و اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر در این نشست بیان کرد: امسال یازدهمین دوره نمایشگاه در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود. سعی شده در این دوره شاهد تغییر چشمگیری باشیم و کمیت و کیفیت نمایشگاه مدرسه انقلاب، نسبت به سال گذشته تغییر کند. تاکنون بیش از شش هزار نفر از مسئولان انجمن اسلامی از میان ۱۴ هزار تقاضای برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب را داشتند و در این دوره یک جهش ۵۰ درصدی رخ داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، تبیین سرگذشت استعمار و احصای نقش ایران در نظم جدید جهانی برای دانش‌آموزان را از اهداف اصلی نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب بیان کرد.

برپایی نمایشگاهی که قرار بود شهر خانواده باشد

نمایشگاه سبک زندگی نسل آینده ایران(شهر خانواده)، روز شنبه هشتم بهمن‌ماه با حضور مهدیه محمدتقی‌زاده، مشاور وزیر ارشاد، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، سیدمجید پوراحمدی، مدیر صندوق اعتباری هنر در کوشک باغ هنر، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه قرار بود ۲۸ دی ماه آغاز به کار کند که زمان آغاز آن ابتدا به ششم بهمن ماه و بعد به هشتم بهمن ماه تغییر کرد و بالاخره امروز افتتاح شد و خانواده‌ها از ساعت ۹ تا ۲۰ می‌توانند به باغ هنر مراجعه و در تئاتری تعاملی با محصولات فرهنگی ایرانی ـ اسلامی آشنا شوند. البته محل برگزاری این نمایشگاه چندان در دسترس خانواده‌ها نیست و برای رفتن به آنجا حتماً باید از ماشین شخصی استفاده کرد.

این نمایشگاه تا ۱۲ بهمن ماه در باغ هنر برپا بود و سپس به مصلی تهران منتقل شد تا در کنار بخش دیگر این نمایشگاه که شامل محصولات مد و لباس است به نمایش و اجرا گذاشته شود. این نمایشگاه می‌توانست در قالب یک نمایشگاه تخصصی برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران در راستای تولید محصولات بیشتر طراحی شود اما برگزاری محدود آن، برای عموم و در محلی با دسترس پذیری کم چندان شایسته نیست و بهتر بود برنامه‌‌ریزی دقیق‌تری انجام می‌شد.

جمعه/////نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس کشور

برگزاری آئین تکریم و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

آئین تکریم و معارفه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۹ بهمن‌ماه در محل تالار ایوان شمس برگزار شد. حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی گفت: ما با پیروزی انقلاب اسلامی، وارد عصر جدیدی شدیم.

وی با بیان اینکه کلمه «جدید» در نظام لیبرال و در زبان رهبر حکیم انقلاب متفاوت است، اظهار کرد: پیش از انقلاب، ما سال‌ها بود که از مواجهه و مقابله با دنیای استکبار دور بودیم و انقلاب‌های پیشین متفاوت و حاصل از نگاه چپ و نگاه لیبرال بود. جامعه‌شناسان تصور نمی‌کردند انقلابی با زیر ساخت دینی ایجاد شود.

همچنین، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز طی سخنانی در این مراسم، اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه‌های علم و فرهنگ در شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سال‌های اخیر انجام شده است. همه مسئولان کشور باید نسبت به جایگاه قرارگاهی شورای عالی انقلاب فرهنگی باورمند باشند و صرفاً به لفظ آن اکتفا نکنیم.

وی افزود: هدف اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی حکمی‌سازی علم، فناوری و فرهنگ است؛ یعنی پیوند حکمت با علم، پیوند حکمت با فناوری و پیوند حکمت و فرهنگ. وقتی سخن از حکمت می‌کنیم، علم، فناوری و فرهنگ باید مبتنی بر عقلانیت و با مشارکت حداکثری نخبگان باشد. علم و فرهنگ باید مبتنی بر نظریه‌پردازی باشند. گاهی دچار تفریط و افراط در این خصوص شده‌ایم. امثال ابن سینا و فارابی سنت حکمی علم را پایه‌گذاری کر‌ده‌اند که ما باید درس‌آموز آن باشیم.

وجود ۳۰ هزار کلاس تخریبی به واسطه فرونشست زمین

نشست خبری معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور روز یک‌شنبه ۹ بهمن در سالن کنفرانس سازمان نوسازی مدارس برگزار شد.

حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این نشت ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و ماه رجب بیان کرد: مدارس بعد از بازگشایی پس از دو سال، به علت کرونا دچار اعوجاج شده است. آخرین مکانی که باید تعطیل شود مدرسه و اولین مکانی که باید باز شود مدرسه است و تعلیم و تربیت نباید تعطیل شود.

خان‌محمدی بیان کرد: ۳۰ هزار کلاس تخریبی داریم که به واسطه فرونشست زمین رخ داده است. ۶ هزار بخاری نفتی در مدارس داریم که استاندارد هستند و مشکلی از نظر آتش‌سوزی ندارند.

 رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج

چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال کشور از 9 تا 12 بهمن‌ماه در محل مجتمع فرهنگی 13 آبان تهران برگزار شد. همچنین، اختتامیه چهارمین رویداد تولید محتوای دیجیتال کشور نیز روز ۱۲ بهمن ماه، با حضور سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سخنان کوتاهی ضمن تبریک دهه فجر و میلاد حضرت جوادالائمه(ع) گفت: خوشبختانه از حمایت‌های سردار سلامی در موضوع فضای مجازی برخوردار هستیم تا با حضور شما فناوران و هنرمندان، شبکه سایبری انقلاب اسلامی در مسیر شکل‌گیری اعتلا یابد.

سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم گفت: بعضی از لحظه‌های تاریخ یک امتداد ابدی دارند. نقطه نیستند، ظهور یک لحظه برای یک موقعیت خاص نیستند، بلکه امتداد زنده‌ای از یک حقیقت هستند. لیله قدر همین تعبیر را دارد که از هزار ماه افضل است. به دلیل امتداد تأثیر است که برخی از شخصیت‌ها نیز اینگونه هستند و فراتر از مرزهای زمان حرکت می‌کنند و امتداد ابدی دارند و هرگز تاریخ نخواهد توانست بر چهره آنها غبار فراموشی افکند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هنر امام خمینی(ره) این بود که موازنه قدرت جهانی را با چالش روبرو کرد، گفت: امام هویت غارت شده ملت ایران را به آنان بازگرداند.

نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی با محور کودک و خانواده

نشست خبری نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی روز ۱۰ بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام حامد حاجی ملامیرزایی، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حاجی ملامیرزایی با اشاره به اینکه این نمایشگاه جلوه‌ای از هم‌افزایی دو نمایشگاه بزرگ و باسابقه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: این نمایشگاه با هدف حمایت از توسعه کسب و کارها، شناخت الگو‌های موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیت‌ها و تعامل کسب و کار‌ها با حاکمیت برگزار می‌شود.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی از برپایی نمایشگاه فناوری‌های محتوایی فضای مجازی با محور کودک و خانواده طی روزهای ۱۶ تا ۱۹ بهمن در مصلی امام خمینی(ره) خبر داد.

جمعه/////نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس کشور

وبینار «اثربخشی رسانه‌ای برنامه‌های دینی»

وبینار «اثربخشی رسانه‌ای برنامه‌های دینی»، عصر روز ۱۰ بهمن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید میرخندان، عضو هیئت علمی دانشکده صدا و سیمای قم، مهری بهار، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و بشیر معتمدی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به همت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

در این نشست ضمن برشمردن اشکالاتی که رسانه‌‌ها در تولید محتوای دینی دارند، تأکید شد: در کنار توجه به تنوع مخاطبف تنوع دینداری مخاطبان نیز مورد توجه قرار گیرد و فقط برای دین‌داران برنامه ساخته نشود.

خطر دو قطبی کردن مداحان و حزب‌اللهی‌‌ها

آئین تجلیل و تکریم از ستایشگران اهل‌ بیت(ع)، اولین گردهمایی مداحان و شعرای آئینی شاغل در شهرداری تهران روز ۱۱ بهمن‌ماه،‌ با حضور مرتضی طاهری، رئیس خانه مداحان کشور، هادی سهامی، رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران، مصطفی خرسندی و جمعی از شاعران و مداحان برگزار شد.

مرتضی طاهری، رئیس خانه مداحان کشور طی سخنانی در این مراسم، انتخاب و فراگیری و ارائه شعر خوب را کار اصلی مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) دانست و گفت: گاهی اشخاص در لحاظ موضع تبیینی فکر ریزش فالوور می‌کنند پس جهاد تبیین مرد میدان می‌خواهد تا بتوانیم اعتقاد ریشه‌دار و اصیل‌مان را بیان کنیم. باید تعارف و رودربایستی از دیگران را کنار گذاشت؛ اگر دیگران را در زندگی و مسیر اهل بیت(ع) مؤثر می‌دانیم باید بدانیم شرک در ما لانه کرده است؛ بسیاری در زندگی دچار شرک شده‌اند؛ در حالی که تابلوی زندگی‌شان طور دیگری است.

وی نسبت به دوقطبی‌سازی هشدار داد و افزود: دشمن وقتی نتوانست جامعه را دوقطبی کند و ناامید شد، به دوقطبی‌سازی جامعه حزب‌اللهی‌ها دامن زده است لذا خطر بزرگ امروز دوقطبی کردن مداحان و حزب‌اللهی‌‌هاست.

زنگ انقلاب در مدارس سراسر کشور نواحته شد

همزمان با سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور، زنگ انقلاب روز ۱۲ بهمن در مدارس سراسر کشور و به صورت نمادین در ساعت ۹:۳۳ با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه رفاه به صدا درآمد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی در این مراسم، انقلاب اسلامی ایران را فرهنگی و بستر اجرای فرهنگ و تربیت دانست و با بیان اینکه خانواده عهده‌دار تعلیم و تربیت است، گفت:‌ در آموزش و پرورش هم زمینه رشد، شکوفایی و پرورش افراد فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مدرسه را مهم‌ترین عامل انتقال فرهنگ انقلاب به نسل‌های بعدی می‌دانستند، گفت: براساس همین تفکر امام پس از بازگشت به کشور در مدرسه رفاه مستقر می‌شوند. فرهنگ انقلاب صادر شد و در این مرز باقی نماند.

جمعه/////نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس کشور

اهدای جهیزیه به ۴۰۲ نوعروس نیازمند 

یازدهمین اجرای طرح «قرار دوازدهم» روز ۱۲ بهمن، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه و تعدادی از خیرین در بقعه شیخ طرشتی تهران با محوریت توزیع بسته‌های معیشتی و جهیزیه در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم با تبریک ولادت امام جواد(ع) و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: سازمان‌ها، نهادها، مسئولان و دیگر افراد لازم است تمرین مبارک بودن را داشته باشند؛ مبارک بودن به معنای برکت‌دار بودن و انفاق کردن است. اطعام کردن و دستگیری از نیازمندان نیز از جمله برکت دار بودن به شمار می‌رود.

یازدهمین دوره از طرح «قرار دوازدهم» همزمان با ولادت امام جواد(ع) و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی با توزیع و اهدای ۱۲ هزار و ۴۰۹ بسته معیشتی و ۴۰۲ جهیزیه در سراسر کشور اجرا شد.

برگزاری نشست خبری رئیس سازمان اورژانس کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور، روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه طی نشستی خبری به بیان دستاوردهای این نهاد پرداخت و گفت: سه هزار و ۱۷۸ پایگاه اورژانس داریم که ۱۷۹۷ پایگاه جاده‌ای و ۵۲ پایگاه اورژانس هوایی است که ۵۱ اورژانس بالگردی و یک پایگاه بال‌ثابت یعنی هواپیما برای انتقال بیماران است.

وی ادامه داد: در کشور ۵۷۰۰ آمبولانس داریم که متأسفانه سه هزار آمبولانس فرسوده هستند. ۶۸ اتوبوس آمبولانس نیز داریم که در تصادفات و مراسم خاص به عنوان مرکز درمانی سیار و وسیله انتقال همزمان ۱۰ تا ۱۵ بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرند. در جنوب کشور نیز جزایری داریم که از اورژانس دریایی برای آنها استفاده می‌کنیم. در جزایر قشم و هرمز اورژانس دریایی داریم و به زودی در ابوموسی هم راه‌اندازی می‌کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور در واکنش به برخی ادعاها در مورد اینکه کشور ترکیه پیشنهاد کمک به زلزله‌زدگان خوی را ارائه کرده اما ایران نپذیرفته است، گفت: سطح حادثه به حدی نبوده که لازم باشد از سطح بین‌المللی کمک بگیریم؛ ما نه کمک خواستیم نه کسی پیشنهاد کمک کرده است.

رونمایی از نشان قلم مقدس روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی

آیین نکوداشت مرحوم رضا مقدسی و رونمایی از نشان قلم مقدس روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی، روز ۱۲ بهمن در سالن رودکی برگزار شد.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت ماه رجب و دهه فجر بیان کرد: جای جایزه روزنامه‌نگاری تراز انقلاب اسلامی در کشور خالی بود. ما از همان ابتدای بنیان جریان روزنامه‌نگاری، روزنامه‌نگاران امین و برجسته‌ای که خیرخواه جامعه بودند را داشتیم که نسبت به مسائل جامعه حساس و ناصح بودند. روزنامه مهم‌ترین وسیله در مقاطع مختلف کشور بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در عرصه رسانه و روزنامه‌نگاری تحول بنیادینی ایجاد کرد. ما چند نسل مهم از روزنامه‌نگارانی را داریم که بعد از انقلاب اسلامی به جامعه معرفی شدند که آن‌ها منشأ خدمات بسیار زیادی بودند. روزنامه‌ها به نوعی جای گروه‌ها و احزاب سیاسی را در کشور پر کردند.

در ادامه این مراسم از نشان قلم مقدس رونمایی و اولین نشان قلم مقدس به خانواده مرحوم رضا مقدسی اهدا شد.

فعالیت ویژه ۷۲ گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده خوی

سرهنگ پاسدار علی حیرانی، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان غربی در رابطه با فعالیت‌ گروه‌های جهادی در حادثه زلزله شهرستان خوی اظهار کرد: گروه‌های جهادی از همان ابتدای وقوع زلزله در شهرستان خوی، در محل حضور یافته و خدمت‌رسانی برای زلزله‌زدگان را آغاز کردند.

حیرانی ادامه داد: گروه جهادی از ابتدای وقوع زلزله نسبت به کمک به آسیب‌دیدگان و مصدومان و نیز از زیر آوار درآودرن وسایل منزل زلزله‌زدگان اقدام کردند و تا جایی که می‌شد از خسارت‌های وارد شده به منازل و وسایل آن جلوگیری کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان غربی با بیان اینکه توزیع چادر و امکانات در میان زلزله‌زدگان از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی در این زمینه بوده است، تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد ۷۲ گروه جهادی در منطقه زلزله‌زده حضور دارند و با توجه به وسعت فراوان زلزله هر کدام از این گروه‌ها نسبت به فعالیت‌های ویژه در این مناطق اقدام می‌کنند.

جمعه/////نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس کشور

رشد قابل توجه آموزش پرستاری نسبت به قبل از انقلاب

عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت دهه فجر، ۱۲ بهمن ماه در نشستی خبری به تشریح تحولات این حوزه طی سال‌های اخیر پرداخت و گفت: در بخش آموزش پرستاری رشد قابل توجهی داشته‌ایم؛ قبل از انقلاب حداکثر ۳۰ مرکز آموزش پرستاری وجود داشت و اکنون ۲۰۷ مرکز آموزشی داریم. در سه مقطع دانشجو داریم که در مقطع کارشناسی هشت هزار و ۹۰۰ دانشجو داریم، همچنین در مقطع ارشد ۱۲ رشته داریم که هزار نفر سالانه پذیرش می‌کنیم و در مقطع دکتری ۸۶ نفر سال گذشته پذیرش شده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه نسبت به قبل از انقلاب در بخش آموزش پرستاری رشد قابل توجهی داشته‌ایم، گفت: قبل از انقلاب حداکثر ۳۰ مرکز آموزش پرستاری وجود داشت و اکنون ۲۰۷ مرکز آموزشی داریم.

انتهای پیام
captcha