جهاد تبیین حضرت زینب(س) موجب تداوم مکتب عاشورا شد
کد خبر: 4120278
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

جهاد تبیین حضرت زینب(س) موجب تداوم مکتب عاشورا شد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در حماسه عاشورا گفت: آن حضرت با جهاد تبیین و روشنگری پس از واقعه بزرگ عاشورا اجازه ندادند حقانیت اهل بیت(ع) در برابر ظلم و جور امویان ذره‌ای ضایع شود و این مسئله موجب تداوم مکتب عاشورا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول محمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرونبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین رسول محمدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون امروز، 17 بهمن در مراسم سوگواری سالروز وفات حضرت زینب(س) که در این ناحیه از سپاه برگزار شد، گفت: اگر حضرت زینب(س) جزو معصومین نیستند، اما از شخصیت‌های بسیار بزرگ و تاثیرگذار در جهان اسلام هستند.

 وی ادامه داد: حضرت زینب(س) در مصیبت اهل بیت(ع) و خصوصا واقعه کربلا نقش مهمی ایفا کردند و با جهاد تبیین و روشنگری پس از واقعه بزرگ عاشورا اجازه ندادند حقانیت اهل بیت(ع) در برابر ظلم و جور امویان ذره‌ای ضایع شود و این مسئله موجب تداوم مکتب عاشورا شد.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون با اشاره به شخصیت حضرت زینب(س) تصریح کرد: حضرت زینب(س) دارای وراثت ژنتیک از خانواده‌ای بودند که آیه تطهیر در شأن آنان نازل شد؛ با عنایت خداوند متعال همه علم اهل بیت(ع) در وجود حضرت قرار داده شد.

محمدی اظهار کرد:  امروز پس از گذشت بیش از یک هزار سال از وفات شهادت‌گونه حضرت زینب(س) افتخار داریم که در نظام جمهوری اسلامی ایران در ادامه راه حضرت در برابر همه حملات دشمنان به خوبی ایستادگی و مقاومت کنیم و در این راه هیچ تردیدی نباید در دل راه دهیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون در پایان در خصوص تأسی گرفتن بزرگان دین اسلام و تشییع از اهل بیت(ع)، نکاتی را از خاطرات و فضائل آمده از شیخ رجبعلی خیاط و آیت‌الله بهاءالدینی بیان کرد.

انتهای پیام
captcha