قطب قرآنی خوی در آستانه تعطیلی + فیلم
کد خبر: 4121433
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
در پی زلزله اخیر

قطب قرآنی خوی در آستانه تعطیلی + فیلم

مدیر مؤسسه مهد قرآن خوی با اشاره به خسارات وارده به مکان مؤسسه در زلزله اخیر گفت: این مؤسسه به عنوان مرجع‌ترین مؤسسه منطقه، در صورت تعطیلی، خسران زیادی برای شهرستان دارد.

محمد فیضیحجت‌الاسلام والمسلمین محمد فیضی، مدیر مؤسسه مهد قرآن خوی در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: در زلزله اخیر شدت تخریب‌ مهد قرآن افزایش پیدا کرده و این فضا به هیچ عنوان قابل کاربری نیست و شدیداً به کمک خیران قرآن‌دوست نیاز داریم.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: همکاران شاغل در مؤسسه از ابتدای زلزله در قالب گروه فرهنگی و جهادی مأوا وابسته به مؤسسه مهد قرآن در سنگر خدمت‌رسانی به مردم شریف شهرستان خوی از جمله بخش‌های کمک‌های امدادی، آموزشی، فرهنگی و معیشتی مشغول به خدمت هستند.

فیضی اظهار کرد: این مؤسسه عام‌المنفعه و مردمی نیز در این زلزله اخیر از آسیب مصون نبوده و مکان آن نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارد و لذا با توجه به اینکه این مؤسسه از سمت هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی حمایت نمی‌شود نیاز مالی شدیدی برای بحث بازسازی و مقاوم‌سازی مجموعه داریم تا ان‌شاء‌الله کلاس‌های قرآن و فعالیت‌های فرهنگی‌مان را دوباره از سر بگیریم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون پس‌لرزه‌ها کمتر شده و کم کم بحث بازسازی منازل شروع می‌شود، ما نیز می‌خواهیم بحث بازسازی و مقاوم‌سازی را آغاز کنیم، نیاز به کمک داریم تا این اتفاق را رقم بزنیم.

فیضی بیان کرد: از طرف هیچ نهادی حمایت نمی‌شویم، این مؤسسه مرجع‌ترین مؤسسه منطقه است و اگر تعطیل شود، قطب قرآنی منطقه تعطیل می‌شود و ضربه فرهنگی بزرگی به این منطقه وارد می‌شود. از خادمان قرآن و اهل بیت(ع) می‌خواهم در صورت امکان در حد توانشان ما را در امر بازسازی یاری کنند. عزیزانی که تمایل دارند در این زمینه همراهی داشته باشند می‌توانند با شماره 09143636518 تماس بگیرند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha