نیمه دوم شعبان؛ سند آزادسازی اهل ایمان از آتش جهنم
کد خبر: 4126922
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶

نیمه دوم شعبان؛ سند آزادسازی اهل ایمان از آتش جهنم

امام جمعه شهرستان دهگلان، گفت: براساس روایات مشهور در نیمه دوم شعبان شب برات یا برائت است که این شب، یک شب تعیین‌کننده و به عنوان سند آزاد سازی اهل ایمان و مسلمانان از آتش جهنم است.

عبدالسلام محمدی، امام جمعه شهرستان دهگلان،

ماموستا عبدالسلام محمدی، امام جمعه شهرستان دهگلان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: در حدیث شریف روایت شده که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «شعبان، ماه پیامبر خداست» در این راستا باید در این ماه با درود و صلوات و سلام بر روح مبارک پیامبر(ص) خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده می‌کنیم‌.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، شهر الله و ماه خدا است، افزود: ماه شعبان ماه توبه انابه و بازگشت و گرفتن روزه‌های سنت و شب بیداری است و ماه ورود به ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن و رحمت الهی است.

امام جمعه شهرستان دهگلان بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در دعای مشهوری که در بسیاری از کتب حدیثی روایت شده می‌فرماید «خدایا برکت قرار بده در ماه‌های رجب و شعبان و ما را برسان به ماه رمضان که درک این ماه را به خوبی و به طاعت و عبادت انجام دهیم».

وی اظهار کرد: براساس روایات مشهور در نیمه دوم شعبان شب برات یا برائت است که این شب، یک شب تعیین‌کننده و به عنوان سند آزاد سازی اهل ایمان و مسلمانان از آتش جهنم است.

ماموستا محمدی افزود: در کردستان و در مناطقی که اهل سنت و کُرد وجود دارند این شب را اهل ایمان به طاعت و عبادت و انابه و بازگشت به سوی خدا سپری کرده و با خیرات و احسان و طاعت و عبادت خود را برای ماه مبارکه رمضان که ماه نزول، برکت و قرآن است آماده می کنند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان در نیمه دوم شعبان که دروازه ورود به ماه رمضان است، خود را آماده کنند و از قیوداتی که انسان برای خود قرار می‌دهد آزاد کنند ، یاداور شد: فرد مسلمان باید نیت و هدفش در ورود به ماه مبارک رمضان همان بندگی، عبادت خالصانه و تقرب الله باشد که انشاالله ما شاهد باشیم.

امام جمعه شهرستان دهگلان یادآور شد: در ماه رمضان اهل ایمان و مسلمانان در نمازهای جمعه جماعت و تراویح شرکت کنند و از هر آنچه که قلب انسان ها را از گناه و عصیان صیقل میدهد به دور باشند.

انتهای پیام
captcha