قرآن کریم منشور اخلاق و رفتار انسان‌هاست
کد خبر: 4130433
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

قرآن کریم منشور اخلاق و رفتار انسان‌هاست

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه با اشاره به اینکه قرآن کریم منشور اخلاق و رفتار انسان‌ها است، گفت: قرآن کریم بیان حق و باطل می‌کند و وعده پیروزی نهایی حق بر باطل را می‌دهد.

هاشم نوری، امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه

ماموستا هاشم نوری، امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان، ماهی است که خداوند جداگانه آن را برای امت محمد رسول الله(ص) قرار داده که در طول تاریخ فضایل فراوانی در این ماه ثابت شده است.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان سراسر رحمت برای مسلمانان است، افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی غنی است تا مؤمنان تزکیه نفس، روح و اخلاق کنند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه بیان کرد: به فرموده حدیث پیامبر اکرم(ص)، «در ماه رمضان درب‌های بهشت باز و در درب‌های جهنم بسته خواهند شد» در واقع ماه رمضان، ماه نزول قرآن است و مسلمانان جهان با قرائت قرآن فضیلت این ماه را نشان می‌دهند.

وی با اشاره به حدیث دیگر از رسول اکرم(ص) گفت: پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند: «ماه رمضان، ماهی است که خداوند روزه آن را واجب کرده بر شما، لذا هر بنده مؤمن و ایمان‌دار بااخلاص ماه مبارک رمضان را روزه بگیرد تمام گناهانش نزد خداوند بخشیده می‌شود».

ماموستا نوری ادامه داد: 10 روز اعتکاف در ماه رمضان به عنوان شب های لیله القدر نام گذاری شده که معادل هزار ماه و طبق آیات قرآن معادل 83 سال بندگی است و با توجه به اینکه عمر امت پیامبر اکرم(ص) زیر صد سال است اعتکاف در ماه رمضان برابر با 83 سال است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم منشور اخلاق و رفتار انسان ها است، گفت: قرآن کریم بیان حق و باطل می‌کند و وعده پیروزی نهایی حق بر باطل را می‌دهد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بزرگ ترین فرصت برای ایمان داران است، یادآور شد: از مؤمنان درخواست داریم در این ماه مبارک حرمت‌شکنی کنند و حرمت این ماه عزیز را نگه دارند.

انتهای پیام
captcha