ارائه غذاهای محلی کردستان در ماه مبارک رمضان به گردشگران نوروزی
کد خبر: 4130563
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

ارائه غذاهای محلی کردستان در ماه مبارک رمضان به گردشگران نوروزی

کارشناس و داور بین‌المللی غذاهای بومی و محلی، غذاهای ملل و گیاهی از تهیه و ارائه غذاهای بومی و محلی در ماه مبارک رمضان به مسافران و گردشگران نوروزی در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، منیره امجدیان، کارشناس و داور بین‌المللی غذاهای بومی و محلی امروز، 10 فروردین‌ در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: با توجه به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت، هر شب غذاهای بومی سفره‌ کردستان مناسب افطار با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان و همت بخش خصوصی برای مسافران و گردشگران نوروزی در محل موزه مردم‌شناسی خانه کُرد سنندج تهیه و عرضه می‌شود.

وی افزود: هدف از این برنامه علاوه بر معرفی نوروز و نمادهای فرهنگی، تاریخی و طبیعی منطقه به مهمانان نوروزی، خوراک و غذای بومی و محلی نیز به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های گردشگری استان به گردشگران شناسانده شود.

کارشناس و داور بین‌المللی غذاهای بومی محلی، غذاهای ملل و گیاهی با بیان اینکه سفره بومی کردستان در سه بخش غذاهای اصلی، پیش‌غذا، دسر و دمنوش برای سفره افطار تهیه و ارائه می‌شود، بیان کرد: نان‌ بزلماج و لاساجی، برساق، خوش‌ئاو، حه‌لوای گوله‌زه‌رد، آش قلیه، دمنوش‌های ونه‌ته‌ق و گول پونه، گول بابونه، بهارنارنج و...از جمله غذاها و دمنوش‌هایی هستند که اصالت غذا، طعم، مزه و مواد تشکیل‌دهنده، سفره‌آرایی و چیدمان سنتی و رعایت نکات بهداشتی در آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

امجدیان یادآور شد: امیدوارم که این نوروز، نوروزی خواستنی‌تر و پر برکت‌تر برای مردم، مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به استان مهمان‌نواز و سرسبز کردستان باشد.

یادآور می‌شود، عرضه محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، عرضه انواع غذاهای محلی، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، موسیقی سنتی، دف‌نوازی، نمایش آئینی و... از جمله برنامه‌های ویژه در اماکن تاریخی استان است که تا ۱۲ فروردین‌ماه در دو نوبت صبح و عصر پذیرای همشهریان، مسافران و گردشگران نوروزی است.

انتهای پیام
captcha