بازدید بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان
کد خبر: 4130588
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

بازدید بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: از تاریخ ٢٥ اسفندماه تا پایان روز ٨ فروردین‌ماه ١٤٠٢ بیش از یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان اعم از تاریخی، طبیعی، روستاهای هدف گردشگری، مذهبی، فرهنگی و... بازدید کرده‌اند.

بازدید گردشگران از اماکن تاریخی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، 10 فروردین در جمع خبرنگاران استان کردستان گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تلاش شده است تا مسافران و گردشگران نوروزی بتوانند از اغلب اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کنند.

وی افزود: براساس آمارهای موجود، از آغاز تعطیلات نوروزی تا ٨ فروردین‌ماه سال‌جاری، تعداد یک میلیون و ١٦٤ هزار و ٨٠٦ نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان اعلام شده نیز تعداد ٢٤٧ هزار و ٥٢٠ نفر در مراکز اقامتی دائم و موقت اقامت داشتند، بیان کرد: شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه، سنندج و کامیاران به‌ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان بوده‌اند.

وی افزود: همچنین ٦٨٢ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی استان در بازه‌ زمانی اعلام شده انجام شد، که ٥ مورد تشویق، ٥٢ مورد تذکر و ١٠ مورد اخطار کتبی توسط کارشناسان نظارت اداره کل صادر شده است.

مهرزاد یادآور شد: نظارت بر تأسیسات گردشگری استان تا پایان تعطیلات نوروز و همچنین در ایام مبارک رمضان به‌صورت ویژه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha