آغاز فعالیت مرکز دارالتحفیظ مائده در کامیاران
کد خبر: 4139093
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

آغاز فعالیت مرکز دارالتحفیظ مائده در کامیاران

مدیر دارالتحفیظ خانه قرآن مائده شهرستان کامیاران از فعالیت مرکز دارالتحفیظ این خانه قرآن خبر داد و گفت: اکنون ۲۰ نفر در این دارالتحفیظ تحت آموزش تخصصی با بهره‌مندی از روش حفظ سه‌بعدی قرار گرفته‌اند.

کلاس‌های قرآن

آمنه حسینی، مدیر و مربی خانه قرآن مائده شهرستان کامیاران در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: با حمایت و همکاری اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان مرکز آزمون حفظ عمومی قرآن در سطح خانه قرآن مائده این شهرستان دایر شد.

وی افزود: با توجه به این امر و در راستای استقبال مردم شهرستان به‌ویژه خانواده‌ها از کلاس‌های حفظ قرآن کار آموزش و حفظ قرآن به‌صورت ویژه در این خانه قرآن انجام می‌شود.

مدیر خانه قرآن «مائده» شهرستان کامیاران، از فعالیت مرکز دارالتحفیظ این خانه قرآن خبر داد و گفت: در حال حاضر 20 نفر در این دارالتحفیظ تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سطح این دارالتحفیظ به‌صورت تخصصی با استفاده از روش حفظ سه‌بعدی کار حفظ قرآن انجام خواهد شد، ادامه داد: جامعه هدف و قرآن‌آموزان ما از این روش حفظ قرآن استقبال خوبی داشته‌اند.

حسینی افزود: در روش حفظ سه‌بعدی قرآن حافظه تصویری، نوایی و تفهیمی حافظ قرآن درگیر خواهد شد که همین امر موجب می‌شود تا در مرحله تثبیت حفظ کار قرآن‌آموزان تسهیل شود.

وی در ادامه گفت: در این روش تخصصی حفظ قرآن اگر به‌صورت صحیح انجام شود روزی 6 صفحه قرآن به راحتی حفظ خواهد شد و در مدت دو سال و نیم می‌توان 30 جزء قرآن کریم را حفظ کرد.

مدیر خانه قرآن مائده با اشاره به برگزاری کلاس‌های قرآن در سایر رشته‌ها اظهار کرد: تاکنون بیش از 3 هزار قرآن‌آموز در کلاس‌هایم شرکت کرده‌اند و این کلاس‌ها موجب آشنایی مخاطبان با پیام انسان‌ساز الهی شده است.

وی از همکاری چهار مربی قرآن با این خانه قرآن و دارالتحفیظ مائده خبر داد و گفت: مربیان این خانه قرآن با توجه به انس و الفت با قرآن همواره زمینه‌ساز جذب جامعه هدف ما به سمت فعالیت‌های قرآنی بوده‌اند.

حسینی از برگزاری کلاس‌های سبک زندگی اسلامی در سطح این خانه قرآن خبر داد و افزود: در کلاس‌های اخلاق، احکام و سبک زندگی اسلامی ویژه بانوان خانه‌دار به‌صورت روزانه 40 نفر شرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: بنده از سال ۱۳۸۶ در منزل پدری و با نیتی که از قبل داشتم، کار آموزش قرآن به تمام رده‌های سنی را آغاز کردم. با توجه به اینکه کلاس‌های قرآن در منزل پدری برگزار می‌شود، استقبال زنان کم‌سواد حتی در رده سنی بالای ۶۰ سال از کلاس‌ها بسیار چشمگیر است.

مدیر خانه قرآن مائده با اعلام اینکه تاکنون از سوی هیچ ارگان یا دستگاه دولتی حمایتی صورت نگرفته است، گفت: به دلیل نداشتن توان مالی برای اجاره مکان هنوز هم کلاس‌های قرآن را در منزل پدری برگزار می‌کنم و در روستاهای اطراف شهر با همت مردم روستا مکانی برای برگزاری کلاس‌های قرآن دایر کرده‌ام.

وی در پایان با تأکید بر اینکه فعالیت خانه‌های قرآن با توجه به میزان اثرگذاری در جامعه باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گرفته و حمایت بیشتری از این خانه‌ها صورت گیرد، گفت: بنده در حال حاضر دانشجو بوده و همسرم کارگر است و درآمد ناچیزی داریم اما به عشق قرآن قدم در این راه گذاشته و چه با حمایت و چه بی‌حمایت هیچگاه از مسیر خود باز نمی‌گردم.

انتهای پیام
captcha