مسیر خدمت با جهاد تبیین هموارتر می‌شود
کد خبر: 4142507
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴

مسیر خدمت با جهاد تبیین هموارتر می‌شود

فرماندار شهرستان سقز با بیان اینکه برای جبران عقب‌ماندگی‌ها به جد تلاش خواهیم کرد،‌گفت: انتظار داریم که با جهاد تبیین و با نقد سازنده، مسیر خدمت هموارتر شود.

جشن روز دختر در سقز

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان کردستان، جعفر توان، فرماندار شهرستان سقز در مراسم بزرگداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر که روز گذشته، 31 اردیبهشت در سالن مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: جایگاه دختر در دین مبین اسلام بسیار رفیع است.

وی با اشاره به آیه ۵۸ سوره نحل که می‌فرماید: «وَإِذَا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالْأُنْثَىٰ ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَهُوَ كَظِيمٌ؛ و چون یکی از آنان را به [ولادت] دختر مژده دهند [از شدت خشم] چهره اش سیاه گردد، ودرونش از غصه و اندوه لبریز و آکنده شود!!»، افزود: در دوران جاهلیت، وجود دختر را لکه ننگی در خانواده می‌دانستند که با ظهور اسلام، دختر به عنوان هدیه الهی و جایگاه وی ارزشمند و بر حفظ و شأن زنان و دختران در آیات قرآن تأکید شد.

فرماندار شهرستان سقز با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، بیان کرد: دختران ما باید با الگوگیری و پیروی از چنین بانوانی که سرچشمه علم، تقوا و فضایل اخلاقی بودند و به اسطوره علم و عفاف شهرت داشتند، مسیر تعالی و رشد زندگی خویش را طی کنند.

وی بر ضرورت ترویج زیست عفیفانه، تکریم والدین و نصحیت‌پذیری کودکان از والدین، توجه به عفاف و حجاب در تمام محیط‌ها به ویژه محیط‌های آموزشی و دانشگاهی، اهمیت علم‌آموزی دختران و پیشرفت‌های علمی، تذهیب و اخلاق و هوشیاری و بصیرت سیاسی، تأکید کرد.

توان با اشاره به اینکه خدمات خوبی در کشورمان انجام شده است، یادآور شد: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها به جد تلاش خواهیم کرد و انتظار داریم که با جهاد تبیین، خدمات روشنگری و با نقد سازنده، مسیر خدمت، هموارتر شود.

یادآور می‌شود؛ تجلیل از دختران، شعرخوانی و دکلمه خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha