جشن الفبا برای ۳۲ هزار دانش‌آموز کردستانی برگزار می‌شود
کد خبر: 4143095
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

جشن الفبا برای ۳۲ هزار دانش‌آموز کردستانی برگزار می‌شود

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان از برگزاری جشن الفبا در مدارس استان با حضور ۳۲ هزار دانش‌آموز خبر داد.

غلامعلی کرمی نیاز، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش کردستان، غلامعلی کرمی‌نیاز، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان دیروز، دوم خردادماه با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین هدیه خداوند به پیامبر مهربانی، امر به خواندن بود، گفت: یکی از مهم‌ترین مراحل تحصیلی هر دانش‌آموزی ورود او به نظام تعلیم و تربیت و اولین دریچه به سوی دانایی و مقدمه توانایی است که موجب می‌شود دانش‌آموز، خود را برای زندگی در جامعه به عنوان فردی با سواد آماده کند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امروز، آینده‌سازان ایران اسلامی هستند، افزود: کودکان این مروز و بوم باید بیاموزند که داشتن ایرانی سرفراز مرهون فداکاری‌های کسانی است که تلاش کردند و امروز وظیفه شما دانش‌آموزان عزیز است تا با سعی و تلاش ادامه‌دهنده این راه باشید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان برگزاری جشن الفبا در روزهای جاری را در راستای تعظیم علم آموزی ذکر و بیان کرد: جشن الفبا در مدارس استان با حضور ۳۲ هزار دانش آموز انجام می شود که نشان از توجه بیش از پیش نظام تعلیم و تربیت به مسئله پوشش تحصیلی به عنوان‌ یک اولویت مهم است و این مورد می تواند مبنای عدالت آموزشی باشد.

وی در ادامه گفت: با تلاش همه دست‌اندرکاران و همت اولیا و مربیان، شاهد انجام فعالیت آموزشی تربیتی حتی با یک دانش‌آموز در دورترین نقاط استان هستیم.

کرمی‌نیاز با اشاره به اهمیت یادگیری علم و علم‌آموزی برای دختران افزود: جامعه‌ای می‌تواند موفق شود که دخترانش باسواد باشند چرا که رشد و شکوفایی تمام انسان‌های موفق مدیون مادران است لذا هرچه سطح تحصیلی مادران را ارتقا دهیم رشد آن جامعه سریع‌تر خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: امیدورایم با اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی و تربیتی شاهد رشد و بالندگی کودکان و موفقیت‌های آنان در تمام ساحت‌های تربیت باشیم.

یادآور می‌شود؛ اجرای برنامه‌های هنری، قرائت پیام سپاس معلم توسط دانش‌آموزان و اهداء لوح یادبود از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha