اعتماد به مردم و مردم سالاری دینی؛ از شاخص‌‌ترین دیدگاه‌های امام خمینی(ره)
کد خبر: 4143356
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

اعتماد به مردم و مردم سالاری دینی؛ از شاخص‌‌ترین دیدگاه‌های امام خمینی(ره)

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان اعتماد به مردم و مردم سالاری دینی از شاخص‌ترین دیدگاه‌های امام خمینی(ره) ذکر کرد و گفت: در جبهه‌های جنگ با استفاده از این تفکر پیروز میدان شد.

نشست علمی - تخصصی گام دوم انقلاب

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی حاتمی، عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان امروز، سوم خردادماه در نشست علمی - تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان «اندیشه امام، ابزار تولد و پیشرفت انقلاب اسلامی توأم با هدایت الهی» که به همت جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد، ضمن تبریک گرامیداشت سوم خرداد گفت: سوم خرداد، یادآور رشادت‌های بزرگ و سترک در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه برای گام دوم نیاز به طرح مسائل دوران انقلاب اسلامی داریم، افزود: رویکرد امام توکل به خدا و نهراسیدن از قدرت‌های روز بود و در هر دو زمان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب یک رویه ثابت داشتند.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان به شاخصه‌های اخلاقی وجودی امام خمینی(ره) بیان کرد: امام خمینی(ره) به عنوان شاخصه اخلاقی نترس بودن، در دورانی که به اسلام و مسلمین اهانت می‌شد، قیام کردندو در برابر ابرقدرت‌های شرق و غرب ایستاد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار وحدت بین علمای اسلام ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت‌های پوشالی جهان را مورد خطاب قرار دادند و به صورت عیان رویکرد خود را بیان کرد.

حاتمی به بُعد آینده نگری امام خمینی(ره) اشاره و اظهار کرد: یکی از مصداق‌های عینی آینده‌نگری امام راحل این فرمایش ایشان بود که فرمودند «سربازان من نوزادان در گهواره هستند».

وی اعتماد به مردم و مردم سالاری دینی از شاخص‌ترین دیدگاه‌های امام خمینی(ره) ذکر کرد و گفت: در جبهه‌های جنگ با استفاده از این تفکر پیروز میدان شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان، با اشاره به اینکه بسیج نیروهای مردمی به برکت وجود امام شکل گرفت، افزود: ابرقدرت‌ها را خانه عنکبوت می‌دید و در استقلال سیاسی بحث نه شرقی و نه عربی را مورد توجه داشتند و این امر به معنی عدم وابستگی سیاسی و حیات گرفتن از استقلال بود.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی علیرغم تمام توطئه‌ها و دشمنی‌ها استکبار جهانی، به شدت وارد تعاملات منطقه‌ای شده‌ایم و این امر یکی از ره‌آوردهای جدی امام بود.

حاتمی بحث تبلور اقتصادی انقلاب اشاره و بیان کرد: یکی از مباحث مورد توجه امام خمینی(ره) اقتصاد اسلامی بود و دیدگاه‌های اسلامی را مد نظر داشتند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) پیشرفت و توسعه اسلامی را یک ابزار و نه یک هدف تلقی می‌کرد، گفت: امام خمینی(ره) معتقد بودند که برای به تعالی و کمال اسلامی رسیدن باید اقتصاد اسلامی را مد نظر داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه کردستان، به موضوع عدالت اجتماعی از دیدگاه امام اشاره و اظهار کرد: از دیدگاه امام راحل عدالت اجتماعی زمانی تحقق می یابد،که مستضعفان مورد حمایت قرار گیرند.

وی در پایان یادآور شد: ساده‌زیستی، خودکفایی اقتصادی، رشد استعدادها و شکوفایی، ایجاد رفاه مردمی، گسترش مشارکت عمومی و عدم وابستگی از کلیدواژه‌ها و رمز پیروزی امام خمینی(ره) در دوران انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام
captcha