فعالیت‌های دانش‌بنیان بهره‌وری اقتصادی کشور را بالا می‌برد
کد خبر: 4143440
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

فعالیت‌های دانش‌بنیان بهره‌وری اقتصادی کشور را بالا می‌برد

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان گفت: فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه منجر به ایجاد اشتغال دانش‌بنیان شده و این فعالیت‌ها به دلیل اینکه با علم و آگاهی و معرفت صورت می‌گیرد در نتیجه ضریب خطای کمتر داشته و بهره وری اقتصادی کشور را بالا خواهد برد.

اکبر اسدی، رئیس جهاد دانشگاهی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاد دانشگاهی کردستان امروز، چهارم خردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به برگزاری نشست تخصصی دفاتر نمایندگی‌های شعب غرب کشور شرکت بن یاخته‌های رویان در استان گفت: این نشست با حضور نمایندگان استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان و لرستان برگزار می‌شود و برگزاری این نشست‌ها به ارتقای سطح فعالیت‌های این شرکت در سطح استان‌های کشور کمک می کند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و دانش بنیان همواره تلاش کرده علم را به فناوری تبدیل کرده و فناوری را در قالب مراکز خدمات تخصصی به صورت کاربردی تولید کرده و در اختیار جامعه قرار دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با اشاره به اینکه فعالیت‌های دانش بنیان مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، بیان کرد: اگر فعالیت‌های دانش‌بنیان جهاددانشگاهی در بسترهای مختلف کشور گسترش و بسط پیدا کند موجب رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه منجر به ایجاد اشتغال دانش‌بنیان شده و این فعالیت‌ها به دلیل اینکه با علم و آگاهی و معرفت صورت می‌گیرد در نتیجه ضریب خطای کمتر داشته و راندمان اقتصادی کشور را بالا خواهد برد و این امر امروز نیاز اصلی کشور در حوزه‌های مختلف است.

اسدی در ادامه به فعالیت بانک خون بندناف استان کردستان گفت: بانک خون بند ناف رویان در سال ۱۳۸۸ در سطح کردستان شروع به فعالیت کرده و در این مدت بیش از دو هزار و 600 نمونه خون بندناف را ذخیره‌سازی کرده است.

وی افزود: بانک خون بندناف رویان استان کردستان در سال ۱۳۹۴ و ۱۴۰۱ با توجه به برنامه‌ریزی‌های خوب در سطح استان توانسته به عنوان مرکز برتر کشور شناخته شود و امیدواریم در آینده نیز این موضوع را در شهرستان‌های استان بسط و گسترش دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه شعار رویان این است که «سلامتی هم پس‌انداز می‌شود»، افزود: با رشد و پیشرفت علمی پژوهشگران جهاددانشگاهی به این حقیقت رسیدند که سلول‌های بنیادین خون بندناف را می‌توان ذخیره‌سازی کرد و برای کسب سلامتی در مواقع بیماری‌های صب‌العلاج از آن استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه بانک خون بندناف را باید با کمک رسانه‌ها به مردم معرفی کنیم، اظهار کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری رسانه‌های استان بتوانیم با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در سطح شهرستان‌ها مردم را بیشتر با این فناوری آشنا کنیم و در مقابل سلامتی را به آنان هدیه کنیم.

اسدی با اشاره به اینکه در حاضر 10 نفر در سطح استان کردستان در بخش جمع‌آوری خون بندناف رویان با جهاددانشگاهی کردستان همکاری دارند، یادآور شد: دکتر کاظم آشتیانی یک حرکت فناورانه را در سطح کشور بنیان نهاد  که در زیر مجموعه آن فعالیت‌های متنوع و متعددی صورت می گیرد که زمینه‌ساز اشتغال دانش‌بنیان در سطح کشور شده است.

انتهای پیام
captcha