اجرای نماینده کشورمان در مرحله مجازی مسابقات قرآن مالزی
کد خبر: 4143920
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲

اجرای نماینده کشورمان در مرحله مجازی مسابقات قرآن مالزی

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی با اشاره به اجرای خود در مرحله مقدماتی این مسابقات گفت: این مرحله که به نوعی گزینش اولیه‌ای از قاریان است، به صورت اجرای زنده مجازی در حضور هیئت داوران صورت گرفت.

اجرای نماینده کشورمان در مرحله مجازی مسابقات قرآن مالزی

علیرضا بیژنی، نماینده کشورمان در شصت و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اجرای خود در مرحله مقدماتی این مسابقات گفت: مرحله مقدماتی این مسابقات که به نوعی مرحله گزینشی مسابقات است روز 21 می مصادف با یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه انجام شد.

وی افزود: این مرحله از مسابقات به صورت مجازی برگزار شد و طی آن آیاتی از سوره مبارکه انبیاء را به صورت زنده برای هیئت داوران تلاوت کردم. زمان تلاوتم در این مرحله ساعت 10 صبح به وقت مالزی بود که حدود ساعت 4:30 صبح به وقت ایران است. البته نامناسب بودن زمان تلاوت را از طریق مترجم به برگزارکنندگان مسابقات انتقال دادم. ظاهراً یکی دیگر از شرکت‌کنندگان هم چنین مشکلی داشته است. 

بیژنی تصریح کرد: قرعه این مرحله از مسابقات را چند روز قبل اعلام کرده بودند و خوشبختانه تلاوت خوبی انجام دادم و مشکل خاصی به وجود نیامد، اما هنوز نتایج این مرحله را اعلام نکرده‌اند. 

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در مورد وضعیت و میزان آمادگی خود برای حضور در این مسابقات گفت: مرحله نهایی این مسابقات مردادماه برگزار می‌شود و خوشبختانه مشکل خاصی ندارم در حال حاضر با وجود اینکه تمرین خاصی ندارم اما در وضعیت و تمرکز خوبی پیدا کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه به دلایل کاری چند ماه فرصت حضور در جلسات را نداشته‌ام، افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ام تا از هفته جاری حضور در جلسات را پررنگ‌تر کنم. این وسط اگر کلاس آمادگی هم از طرف مسئولان برنامه‌ریزی شود، حتماً حضور خواهم یافت. 

دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور بنگلادش در پاسخ به سوالی در مورد اقداماتی که برای حضور بهتر در این مسابقات انجام داده است، گفت: برای حضور بهتر، تلاوت نمایندگان کشورمان در مالزی و نفرات برتر در چند دوره اخیر را گوش داده‌ام و احساس می‌کنم، این موضوع باعث می‌شود با طرز نگاه داوران بیشتر آشنا شوم. 

بیژنی با اشاره به اینکه سال 98 یک بار دیگر به عنوان نماینده ایران در مسابقات مالزی معرفی شده بودم اما به دلیل کرونا مسابقات در آن سال برگزار نشد، اظهار کرد: در آن سال یک سری مشاوره‌ها از قاریان ایرانی که سابقه حضور در آن رویداد را داشته‌اند، دریافت کردم و تقریباً با اکثر قاریان با سابقه حضور در مالزی صحبت داشتم. برای امسال هم حتماً صحبتی با «مسعود نوری» آخرین نماینده کشورمان در این مسابقات خواهم داشت. 

انتهای پیام
captcha