مسجد بزرگ اسپانیا هر هفته تازه‌مسلمان دارد + فیلم
کد خبر: 4144384
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

مسجد بزرگ اسپانیا هر هفته تازه‌مسلمان دارد + فیلم

مسجد گرانادا در اسپانیا هر هفته پذیرای کسانی است که به آیین مقدس اسلام مشرف می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از About Islam، سال‌ها است که مردم اسپانیا تقریباً در هر جمعه شاهده تازه مسلمانانی است که کلمات شهادتین را بیان کرده و به سریع‌ترین دین در حال رشد جهان می‌پیوندند.

در ویدئویی که خبرگزاری آناتولی و یورونیوز به اشتراک گذاشته شده‌اند، یک جوان اسپانیایی به نام خوزه میگل در حال گفتن شهادتین در مسجد جامع گرانادا پس از نماز جمعه دیده می‌شود.

به گزارش Yeni Safaq، عمر دل پوزو، رئیس انجمن جامعه اسلامی اسپانیا و بنیاد مسجد بزرگ گرانادا، گفت: تقریباً هر جمعه یک اسپانیایی در مسجد ما به اسلام گرویده است. تعداد اسپانیایی‌هایی که به اسلام گرویدند، به ویژه پس از همه‌گیری کووید-19، افزایش زیادی دارد. این باعث خوشحالی و افتخار ماست.

وی توضیح داد: حدود 36000 مسلمان در شهرها و نواحی گرانادا زندگی می‌کنند. حدود 3700 نفر از آنها اسپانیایی‌هایی هستند که به اسلام گرویدند و تعدادی دیگر فرزندان نسل سوم آنها به حساب می‌آیند.

محمد آجانا، دبیر کمیسیون اسلامی اسپانیا گفت: جمعیت مسلمانان اسپانیا در 30 سال گذشته 10 برابر شده و بر اساس اسناد رسمی از 2.5 میلیون نفر گذشته است. ارقام غیر رسمی می‌گویند که حدود 3 میلیون مسلمان در اسپانیا زندگی می‌کنند.

بر اساس گزارش اتحادیه جوامع اسلامی (UCIDE)، مسلمانان 3.8 درصد از جمعیت اسپانیا، 40 درصد اسپانیایی و 60 درصد را مهاجران تشکیل می‌دهند.

مسلمانان اسپانیا بیشتر اهل مراکش هستند. با این حال، تعداد قابل توجهی از مسلمانان پاکستانی و سنگالی در شهرهایی مانند بارسلون، والنسیا و لوگرونو وجود دارد.

مسجد جامع گرانادا در  شهر اندلس، جنوب اسپانیا واقع شده و مشرف به قصر مشهور الحمرا است که شاهکار هنر اسلامی و یادگار حضور اسلام در منطقه اندلس است. مسجد بزرگ گرانادا در برگزاری یک جشن تاریخی در تابستان سال ۲۰۰۳ افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha