آموزش‌‌ و ‌پرورش امیدآفرین باشد
کد خبر: 4144955
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

آموزش‌‌ و ‌پرورش امیدآفرین باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه آموزش‌‌ و ‌پرورش باید امیدآفرین باشد، گفت: دانش ‌آموزان فرزندان این جامعه هستند و ضروری است در یک فضای آموزشی و تعلیمی آرام بخش مورد تربیت قرار گیرند.

بازدید نماینده ولی فقیه در کردستان از شهرستان سقز

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز، 10 خردادماه در دیدار با فرهنگیان شهرستان سقز در خصوص انتقالی برخی از معلمان و نبود نیروی انسانی، گفت: پیشرفت و ارتقای علم شوخی‌بردار نیست و لازم است در این مسیر از نیروهای متخصص و کارآمد بهره برد و از معلمان و نیروهای غیر مرتبط در جایگاه تعلیم و تربیت استفاده نشود.

وی با اشاره به اینکه انتظار بر این است که آموزش‌‌وپرورش امیدآفرین باشد، افزود: دانش‌آموزان فرزندان این جامعه هستند و ضروری است در یک فضای آموزشی و تعلیمی آرام‌بخش مورد تربیت قرار گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه معلمان باید روحیه امید و انگیزه را بین افراد جامعه ترویج دهند، بیان کرد: امروزه باید هویت ملی ـ مذهبی مورد توجه جدی قرار گیرد چراکه بسیاری در این فکر هستند، هویت ملی را در برابر قومیت‌ها قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سقز از لحاظ شهرسازی و فرهنگ یکی از شهرستان‌های برتر در استان است، افزود: با توجه به فرهنگ اصیل در شهرستان سقز می‌طلبد معلمان فرهیخته در کلاس‌های درس حضور یابند لذا مدرسه تخریبی، نبود معلم و مدرسه شبانه‌روزی در شأن این شهرستان نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها در شهرستان سقز از اداره آموزش‌و‌پرورش انتظار داریم در راستای ایجاد امیدآفرینی و حل مشکلات تلاش کنند که دانش‌آموزان با توان و امید بیشتر بتوانند ادامه تحصیل دهند.

وی به وحدت جامعه اشاره کرد و افزود: برخی از افراد در صدد تفرقه و انشقاق در جامعه هستند که وحدت بین مسلمانان را از بین ببرند در این راستا آموزش‌و‌پرورش می‌تواند نقش سازنده‌ای داشته باشد.

پورذهبی به موضوع هویت ملی طبق بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار کرد: برخی‌ها در یک وادی قرار گرفته‌اند که قومیت‌ها را در برابر ملیت قرار دهند اما باید توجه کرد که همه در زیر یک پرچم هستیم.

وی با اشاره به اینکه آنچه در یک کشور می‌گذرد در گرو تربیت دانش‌آموزانی است که توسط اداره آموزش‌و‌پرورش، آموزش می‌بینند، یادآور شد: اداره آموزش و پرورش باید برای رفع کمبود نیرو انسانی در مدارس تلاش کنند چراکه بهترین مدارس با نبود معلم ارزشی ندارد.

جعفر توان، فرماندار سقز در این جلسه به نبود معلم در روستاهای این شهرستان اشاره و اظهار کرد: با وجود نبود معلم در مدارس اما شاهد موافقت انتقالی برخی از معلم ها هستیم لذا باید مدیر کل آموزش پرورش جوابگوی این مهم باشد.

وی به نبود استخر در آموزش و پرورش شهرستان سقز اشاره کرد و خواستار زمینی برای ساخت استخر به منظور ایجاد فضای شاد و نشاط‌آور برای دانش‌آموزان شد.

انتهای پیام
captcha