نمایشگاه نقاشی و سفال در گالری مهر بیجار افتتاح شد
کد خبر: 4145028
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

نمایشگاه نقاشی و سفال در گالری مهر بیجار افتتاح شد

نمایشگاهی از آثار سفال و صنایع دستی محمدعلی حسینی، هنرمند دیار گروس به مناسبت دهه کرامت امروز، 10 خردادماه در محل گالری مهر پردیس سینمایی آزادی بیجار افتتاح شد.

نمایشگاه نقاشی و سفال در گالری مهر بیجار افتتاح شد

به گزارش ایکنا از کردستان، عبدالرضا خضری، رئیس حوزه هنری بیجار امروز، 10 خردادماه در حاشیه افتتاح نمایشگاهی از آثار سفال و صنایع دستی محمدعلی حسینی، هنرمند دیار گروس با تبریک میلاد فرخنده حضرت امام رضا(ع) گفت: در این نمایشگاه بیش از 100 اثر هنری استاد محمدعلی حسینی، از فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش در زمینه نقاشی بر بوم و نقاشی بر سفال در کنار زیورآلات هنری ساخته شده توسط این هنرمند در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی افزود: این معلم هنرمند با بهره‌مندی از تکنیک‌های مختلف هنری و الهام از فرهنگ غنی دیار گروس تلاش کرده است، آثاری متناسب با  سبک زندگی اسلامی ایرانی مردمان بیجار را از دریچه هنر بر بوم و سفال  خلق کند.

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار بیان کرد: این نمایشگاه از 10 لغایت 20 خرداد ماه جاری به مدت ده روز در محل گالری مهر سینما آزای دایر است و علاقه‌مندان همه روزه از ساعت 10 الی 12:30 و 15:30 الی 21 می‌توانند از آن بازدید کنند.

یادآور می‌شود؛ محمدعلی حسینی، متولد 1337 بیجار است که از سال 1355 با حضور در کلاس زنده یاد انصاری از هنرمندان زنجانی ساکن بیجار مقدمات رنگ‌شناسی را فراگرفت و به دلیل علاقه وافری که به هنر داشت در زمینه نقاشی به فعالیت هنری خود  ادامه داد و علاوه بر تدریس به عنوان معلم هنر در مدارس شهرستان بیجار دو نمایشگاه را با حمایت حوزه هنری بیجار در گالری مهر و یک نمایشگاه در محل تیمچه بازار بیجار را برگزار کرده است.

انتهای پیام
captcha