سبک زندگی اسلامی تضمین‌کننده هدف هدایتی انسان است
کد خبر: 4145103
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی:

سبک زندگی اسلامی تضمین‌کننده هدف هدایتی انسان است

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی گفت: سبک زندگی اسلامی تضمین‌کننده هدف هدایتی انسان است.

حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی، امروز چهارشنبه، دهم خرداد در سومین دور از گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت کلیسای ارتدوکس در بلگراد، با ارائه مقاله‌ای با موضوع «سبک زندگی با تأکید بر دین مبین اسلام»، اظهار کرد: «سبک زندگی» با نظام باورها، ارزش‌ها، هویت و به‌طور کلی، فرهنگ یک جامعه ارتباط متقابل و دو سویه دارد و آثار آن در ساحت‌های رفتاری جامعه ظهور می‌کند.

استاد جامعه المصطفی افزود: مرور اجمالی زندگی بشر در طول تاریخ گویای این واقعیت است که پذیرش هر نوع سبک زندگی، هماهنگی خاصی با پشتوانه اعتقادات و باور‌های فرد دارد که شیوه تربیتی در آن دخالت مستقیم خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی در عین حال، تأکید کرد: بحث از آیین و روش زندگی در ادیان الهی برای هدایت و سعادت بشر به عنوان هدف خلقت انسان مورد توجه بوده است. در بین ادیان الهی، دین اسلام به عنوان کامل‌ترین منبع هدایتی بشر، تمام روش‌ها و دستورالعمل‌های لازم را برای هدایت انسان در نظر گرفته است.

وی ابراز کرد: سبک زندگى برآمده از آموزه‌هاى اعتقادى و ارزشى می‌باشد و بنیاد سبک زندگى اسلامى، علاوه براعتقادات که مشتمل بر روح توحید در تمامى شئون زندگى بوده، شامل امور ارزشى و اخلاقى ثابت می‌شود.

رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی بیان کرد: تعالیم اسلام، دستورالعمل کلى به منظور وصول به سبک زندگى اسلامى را ارائه کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به راهکار‌های نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی گفت: بدون شک، نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی به مثابه یک تغییر فرهنگی، امری تدریجی و زمان‌بر است، از این‌رو شایسته است نهاد‌های مختلف به صورت هماهنگ و منسجم، بدان اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha