برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌ محلی؛ با هدف تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری کردستان
کد خبر: 4145141
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴

برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌ محلی؛ با هدف تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری کردستان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برگزاری جشنواره غذاهای بومی‌ محلی به‌منظور تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری استان در سنندج خبر داد.

غذاهای بومی محلی کردستان

به‌گزارش ایکنا از کردستان، آرمان وطن‌دوست، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، 10 خردادماه در حاشیه برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی کردستان که به‌مناسبت دهه کرامت در عمارت تاریخی خسروآباد سنندج برگزار شد، گفت: در سال‌های اخیر گردشگری غذا به‌عنوان یكی از راه‌های جذب گردشگر در کشور شناخته شده است.

وی افزود: استان کردستان هم از این قاعده مستثنی نبوده و توانسته است با ارائه غذاهای محلی متنوع و منحصر به‌فرد، در راستای جذب گردشگر گام‌های مهمی بردارد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان از برگزاری دوره‌های مرتبط با گردشگری خوراک توسط موسسه آموزشی کابان و زیر نظر این اداره‌کل در استان خبر داد و بیان کرد: این دوره‌ها در طول سال به‌صورت کوتاه مدت و با هدف ارتقای سطح علمی شهروندان در خصوص گردشگری غذایی، پیشینه آشپزی ویژه منطقه، بهداشت مواد غذایی و آشنایی با خدمات پذیرایی و سرویس غذا در تأسیسات گردشگری به‌ویژه اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی استان برگزار می‌‎شود.

وطن‌دوست افزود: باید شرایطی برای گردشگران فراهم شود که در کنار اقامت، از نمادهای فرهنگی و طبیعی منطقه بازدید و از نزدیک با آداب و رسوم و آیین‌های محلی آمیخته شده با خوراک و نوشیدنی استان آشنا شوند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با بیان اینکه این جشنواره متشکل از ١٨ گروه به همت شهرداری سنندج و با همکاری این اداره‌کل برگزار شد، یادآور شد: امید است با برگزاری چنین جشنواره‌هایی بتوانیم بیش از پیش در راستای رونق اقتصاد جوامع محلی و توسعه گردشگری استان مؤثر باشیم.

انتهای پیام
captcha