پیاده‌روی اربعین رشد گردشگری مذهبی را به دنبال دارد
کد خبر: 4145190
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

پیاده‌روی اربعین رشد گردشگری مذهبی را به دنبال دارد

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بدون شک عبور کاروان‌های زیارتی از کردستان و مرز باشماق مریوان موجبات رشد گردشگری مذهبی و فرهنگی و در نهایت رونق اقتصادی منطقه به ویژه استان را فراهم می‌کند.

نخستین جلسه کمیته فرهنگی ویژه اربعین حسینی(ع) در کردستانبه گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، 11 خرداد در نخستین جلسه کمیته فرهنگی ویژه اربعین حسینی(ع) گفت: امسال نیز برای دومین سال پیاپی کردستان میزبان زائرین اربعین حسینی(ع) خواهد بود.

وی افزود: بدون شک عبور کاروان‌های زیارتی از کردستان و مرز باشماق مریوان موجبات رشد گردشگری مذهبی و فرهنگی و در نهایت رونق اقتصادی منطقه به ویژه استان کردستان را فراهم می‌کند.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: کمیته فرهنگی اربعین حسینی(ع) با برپایی موکب‌های ویژه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرهای محل عبور زائران، اقدام به برگزاری برنامه و تدارک رویدادهای مذهبی محور برای بهره‌مندی زائران و همراهان آن‌ها می‌کند.

وی با اشاره به مزایای اقتصادی ناشی از گردشگری مذهبی و فرهنگی در سطح کشور گفت: بخشی از وظایف کمیته فرهنگی اربعین حسینی(ع) اطلاع‌رسانی و کار رسانه‌ای مناسب و اطمینان بخش به زائران سراسر کشور است تا زائرین را تشویق کرد که مسیر کردستان و مرز باشماق مریوان را برای عبور کاروان‌های خویش انتخاب کنند.

فلاحی یادآور شد: نیاز است در مسیر کاروان‌های اعزامی علاوه بر بروشورهای راهنمایی مسیر و تدارک رویدادهای فرهنگی و هنری متناسب با ایام مذکور مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است؛ سال گذشتە به مناسبت اربعین حسینی(ع) علاوه بر استقرار موکب‌های فرهنگی و هنری در شهرهای مسیر عبور کاروان‌های زائران، برنامه‌هایی در این راستا از جمله برگزاری کنگره شهر عاشورایی قروه، مسابقه نقاشی و طراحی با موضوع اربعین، نمایشگاه عکس اربعین، تئاتر خیابانی با محوریت اربعین، تعزیه‌خوانی و توزیع و چاپ ویژه نامه اربعین از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اربعین پارسال بود.

انتهای پیام
captcha