بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی خانه ملت از جامعةالمصطفی(ع) خراسان
کد خبر: 4145197
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی خانه ملت از جامعةالمصطفی(ع) خراسان

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در نمایندگی جامعةالمصطفی در خراسان از نزدیک با این دانشگاه بین‌المللی آشنا و با رئیس نمایندگی دیدار و گفت‌وگو کردند.

بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی خانه ملت از جامعةالمصطفی خراسان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی المصطفی(ص) در خراسان صبح امروز یازدهم خرداد در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن معرفی فعالیت‌ها وبرنامه‌های علمی فرهنگی المصطفی در داخل و خارج از کشور اظهارکرد: رسالت المصطفی ابلاغ پیام دین و تربیت کادر علمی و فرهنگی برای جهان اسلام است.

وی افزود: امروز به برکت فارغ‌التحصیلان جامعةالمصطفی(ص) پرچم اسلام ناب مبتنی بر تقریب و عقلانیت در سراسر عالم برافراشته شده است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان با معرفی برش‌هایی از فعالیت المصطفی در عرصه بین‌الملل ادامه داد: المصطفی بیش از هر مرکز دیگری در کشور، موجبات توسعه و فرهنگ، ادب و زبان فارسی را در سایر کشور‌ها فراهم آورده و ده‌ها هزار نفر را در سراسر جهان با زبان فارسی ومنابع علمی به این زبان آشنا ساخته است.

وی تصریح کرد: امروز المصطفی در جایگاه علمی و تولید علم مورد وثوق عمده دانشگاه‌های همسو بوده و دارای تعاملات و همکاری‌های عمومی و برگزاری ده‌ها همایش در طول سال با مراکز علمی و آکادمیک در سطح جهان است و بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب المصطفی زمینه‌ساز رشد و ارتقای علمی و تحقق تمدن نوین اسلامی در دوران معاصر است.

صالح خاطرنشان کرد: امروز به برکت المصطفی و با استمداد از ظرفیت زبانی و ترجمانی طلاب غیرایرانی بزرگترین رویداد تمدنی در طول تاریخ اسلام در قالب ترجمه و نشر منابع اصیل اسلام ناب به زبان‌های زنده دنیا رقم زده شده است.

سپس بیژن نوباوه، نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با ارایه گزارشی از ارجاعات به تولیدات علمی کشور‌های رتبه‌دار در این زمینه اظهارکرد: امروز مسئله‌یابی و نیازسنجی منطقه‌ای در تولید مقالات و کاربردی‌سازی علوم تولیدی و مسئله محوری باید در دستور کار جدی قرار بگیرد.

وی افزود: ما آماده‌ایم تا از المصطفی حمایت کنیم، چرا که امروز المصطفی این ظرفیت را دارد تا با استفاده از ظرفیت طلاب غیرایرانی هویت اسلامی و حوزوی را در عرصه بین‌الملل تقویت کند.

انتهای پیام
captcha