ایستادگی امام راحل در برابر تفاسیر متعدد از انقلاب اسلامی
کد خبر: 4145212
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
احمدی میانجی:

ایستادگی امام راحل در برابر تفاسیر متعدد از انقلاب اسلامی

رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت المصطفی گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تفاسیر متعددی از این انقلاب به وجود آمد که حضرت امام خمینی(ره) در برابر همه آن‌ها ایستاد و انقلاب اسلامی را برای همگان توصیف کرد.

محمود احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی(ص) امروز پنجشنبه، یازدهم خردادماه در دیدار هیئتی فرهنگی از کشور ماداگاسکار ضمن تبریک ولادت امام رضا(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام(ره) هیچ گاه مردم را به قومیت، زبان، مذهب، فرهنگ و تمدن ایرانی دعوت نکردند بلکه به اسلام و وحدت اسلامی تأکید داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به دعوت به عدالت تأکید داشتند. برخی می‌گفتند انقلاب اسلامی، انقلاب ایرانی، ناسیونالیسمی و انقلاب شیعی است و به ناسیونالیسم ایرانی و پان فارسیسم افتخار می‌کنند، اما امام خمینی(ره) در برابر این حرکت ایستادند و بیان کردند انقلاب ما انقلاب شیعی نیست و اسلامی است.

رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی با اشاره به علت این توطئه‌چینی افزود: بهترین راه برای محدود کردن انقلاب ایران این بود که بگویند انقلاب ایران انقلاب فارس‌زبان است. امام خمینی(ره) شعار عدالت و آزادی انسان‌ها را مطرح کردند و با انتخاب این استراتژی همه این موانع را برطرف شد.

استاد جامعةالمصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها برای اینکه جلوی اندیشه و تفکر امام خمینی(ره) را بگیرند، در بین شیعه‌ها و اهل‌سنت آلترناتیو درست کردند بطوریکه به نام اهل‌بیت(ع) و مرجعیت شبکه‌های ماهواره‌ای جهانی راه انداختند و به مقدس‌ترین اعتقادات اهل‌سنت اهانت کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی میانجی ادامه داد: اسلام امام خمینی(ره)، اسلام صلح و آزادی جهانی بود. اسلام امام خمینی(ره)، اسلام آزادی تمام مستضعفان و اسلام انسانیت بود. اگر اسلام امام خمینی(ره) به گوش مردم جهان برسد آن را قبول می‌کنند. 

رئیس مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت المصطفی، ایجاد شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی(داعش) را از دیگر توطئه‌ها برای مبارزه با اسلام مدنظر امام خمینی(ره) ذکر کرد.

سپس شیخ حنیف اکبرعلی، سرپرست هیئت و رئیس سابق کنسول خوجه‌های شیعه اقیانوس هند و شیخ عبدالهادی رئیس کل جامعه مسلمانان ماداگاسکار در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت و فرصت‌های مطالعاتی و آشنایی با فعالیت‌های مؤسسه، به ارائه نکته نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha