ارتباط با زائران مدینه و مشهد در دوازدهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن + عکس
کد خبر: 4145216
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳

ارتباط با زائران مدینه و مشهد در دوازدهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن + عکس

دوازدهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم، شب گذشته، با حضور جمعی از پیشکسوتان قرآنی و قاریان و حافظان ممتاز و ارتباط برخط تصویری قرآنیان از مدینة النبی و مشهد الرضا در مجتمع امام خمینی(ره)، حسینیه الزهرا(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، دوازدهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم، شب گذشته چهارشنبه، دهم خرداد‌ماه، پس اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، با حضور جمعی از پیشکسوتان قرآنی و قاریان و حافظان ممتاز و ارتباط برخط تصویری قرآنیان سراسر کشور در مجتمع امام خمینی(ره)، حسینیه الزهرا(س) برگزار شد.

در این جلسه که با مدیریت قاسم رضیعی، استاد و قاری بین‌المللی قرآن همراه بود، حسین رستمی از قاریان پیشکسوت تهرانی، سیدصادق مسلمی از مازندران و سیدمحمدمهدی شیخ الاسلامی از همدان، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و براساس توصیه مقام معظم رهبری نسبت به لزوم توضیح معانی آیات برای مخاطبان، پیش از آغاز تلاوت، گزیده‌ای از مفاهیم قطعه تلاوت خود را بیان کردند.

در بخش دیگری از این محفل، عبدالوحید جعفرزاده از قاریان پیشکسوت و از ذاکران اهل بیت(ع)، پس از قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، اشعار زیبایی را در مدح امام هشتم خواند و دل‌های حاضران را روانه صحن و سرای حضرت ثامن الحجج(ع) کرد.

ارتباط تصویری با اعضای کاروان قرآنی در مدینه منوره

یکی از بخش‌های جذاب جلسه دوازدهم تلاوت و استماع قرآن، ارتباط تصویری با اعضای کاروان قرآنی در مدینه منوره بود. در این ارتباط برخط، احمد ابوالقاسمی، سرپرست کاروان نور، ضمن بیان حال و هوای معنوی این روز‌های مدینة النبی(ص)، گزارشی را از برنامه‌های کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع بیان کرد.

در ادامه، این ارتباط تصویری محمد موحدیان عطار، سیدمحمد حسینی‌پور و محمدمهدی روحانی، از اعضای کاروان نور به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداختند.

گروه تواشیح میعاد از خوزستان هم که بامداد پنجشنبه، ١١ خردادماه عازم سرزمین وحی بودند باحضور در حسینیه الزهراء(س) دو قطعه زیبای مناجات و مدح امام رضا(ع) را اجرا کردند.

پخش گل‌های دربی

یکی از اتفاقات متفاوت این محفل که همزمان با پخش دربی پایتخت و بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس همراه بود، پخش گل‌های زده شده دو تیم در این بازی بود که نشاط مضاعفی را به این محفل قرآنی داد.

یادآور می‌شود این جلسه به همت شورای عالی قرآن و در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر برپایی محفل تخصصی تلاوت با عنوان «جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم» از آذر سال ۱۴۰۰ در دستور کار شورای عالی قرآن قرار گرفته است.

همچنین از امسال، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هم برای پشتیبانی بهتر از این حرکت‌های مبارک قرآنی پیش‌قدم شده و پای کار آمده است. شورای عالی قرآن، همواره به بهانه‌های مختلف از جمله برگزاری جلسات آموزشی، نشست‌های تخصصی و محافل بزرگداشت شخصیت‌های قرآنی، تلاش کرده فضای اجتماع قرآنیان را فراهم کند. در همین راستا برپایی محفل تخصصی تلاوت در دستور کار ماهانه شورا قرار دارد.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha