آغاز طرح اوقات فراغت در تشکل‌های قرآنی کردستان
کد خبر: 4148488
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

آغاز طرح اوقات فراغت در تشکل‌های قرآنی کردستان

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اوقاف کردستان از آغاز طرح اوقات فراغت در تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی استان خبر داد و گفت: پیش بینی‌می‌شود بیش از 6 هزار نفر در کلاس‌های تابستانی اوقات فراغت شرکت کنند.

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌‎و‌گو با ایکنا، گفت: طرح اوقات فراغت در تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی استان کردستان از امروز، 28 خرداد آغاز و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد.

وی افزود: هر ساله علاوه بر فعالیت‌های روزمره تشکل‌های قرآنی، طرح‌های ابلاغی سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن کریم کشور در سطح استان بومی‌سازی و اجرا می‌شود.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: برنامه‌ها و طرح‌های استانی و همگانی مطابق با ویژگی‌های دینی، مذهبی و اقلیمی نقاط مختلف توسط اداره امور قرآنی در قریب به 500 مؤسسه و خانه قرآن و عترت اجرا می‌شود.

وی افزود: اکنون با فرارسیدن فصل تابستان و فراغت قشر جوان  و نوجوان از مدرسه به تشکل‌های مردمی از جمله اتحادیه مؤسسات قرآنی با مجموع بیش از 40 مؤسسه و 420 خانه قرآن و عترت فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی خود را در زمینه‌های مختلف و آموزش سطوح عمومی و تخصصی علوم قرآن آغاز به کار کرده‌اند.

مرادی ادامه داد: به حمدالله استان کردستان و به ویژه شهرستان سنندج که به دارالعلم و شهر مسجد و مناره مشهور است این ظرفیت را دارد که بتواند از مجموع 500 تشکل قرآنی را فعالانه در راستای ترویج مبانی قرآنی بکار گیرد.

وی اظهار کرد: ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های قرآنی در کنار اردوهای یک روزه درون استانی و چند روزه خارج از استان می‌تواند زمینه جذب نوجوانان و جوانان را برای فعالیت‌های قرآنی ایجاد کند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال در کلاس‌های اوقات فراغت مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت استان بیش از 6 هزار نفر شرکت کنند.

وی یادآور شد: تعداد زیادی از مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن و عترت در طول سال با استفاده از فضای مجازی در زمینه‌های گوناگون فعالیت قرآنی می‌کنند و شرایط را برای ادامه کار بصورت حضوری و دعوت از مخاطبان خود و گسترش بیش از پیش برنامه‌ها ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام
captcha