کنگره حج؛ فرصتی برای حفظ انسجام بیشتر بین مسلمانان
کد خبر: 4151230
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

کنگره حج؛ فرصتی برای حفظ انسجام بیشتر بین مسلمانان

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه حج، سفر به سرزمین نزول قرآن، مرکز تولد اسلام، عبودیت، وحدت و اخوت است، افزود: کنگره حج، نماد وحدت و اتحاد مسلمانان بوده و لذا باید از این فرصت، برای حفظ انسجام بیشتر در برابر دشمنان بهره گیرند.

فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، هشتم تیرماه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد جامع سنندج گفت: ذی‌الحجه، ماه برکت و رحمت، ماه سفر به سرزمین نزول قرآن، عبودیت و دوستی است لذا باید همه مسلمانان از آثار و برکات این ماه بهره لازم را ببرند.

وی با اشاره به اینکه سفر معنوی حج، سفری به سرزمین نزول قرآن، مرکز تولد اسلام، خداپرستی، عبودیت، وحدت، مودت، اخوت و رسالت است، افزود: کنگره حج، نماد وحدت و اتحاد مسلمانان بوده و لذا باید از این فرصت، برای حفظ انسجام بیشتر در برابر دشمنان بهره گیرند.

امام جمعه سنندج اسلام را دینی در حال ترقی و پیشرفت ذکر و بیان کرد: اندیشمندان غربی اسلام را تنها دین پویا و در حال پیشرفت و گسترش در دنیا ذکر می‌کنند و این افتخاری برای تمام مسلمانان جهان است.

وی از مردم به ویژه افراد توانمند خواست سنت قربانی را در این روز مبارک به بهترین شیوه ادا کنند و گفت: قربانی کردن کمک به خانواده‌های ضعیف و فقرا است و اجر بزرگی نزد خداوند دارد.

ماموستا رستمی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) برای همه بشریت برکت و رحمت بود، افزود: حضرت محمد(ص)، همواره نسبت به انسان‌ها و حتی حیوانات مهربان بود و با اخلاق حسنه، باعث ایمان کفار به اسلام شد.

وی در پایان به گلایه بازاریان مبنی بر بالا بودن رقم مالیات‌ها اشاره کرد و یادآور شد: از اداره کل امور مالیاتی خواست، با اصناف مختلف مدارا کرده و از دریافت مالیات بالا خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha