صنایع‌دستی؛ هنری برای حفظ هویت و فرهنگ
کد خبر: 4152096
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵

صنایع‌دستی؛ هنری برای حفظ هویت و فرهنگ

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج گفت: صنایع‌دستی هنری زیبا و ارزشمندی از هنرمندان توانمند، پرتلاش، كم‌توقع و وفادار به هنر ابا و اجدادی است که نقش مهمی در حفظ هویت و فرهنگ دارد.

صنایع دستی کردستان

به ‌گزارش ایکنا از کردستان، امیر صادقی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج امروز، 12 تیرماه در نشست با هنرمندان صنعتگر شهرستان در سنندج گفت: صنایع‌دستی هر منطقه معرف بخشی از فرهنگ بومی و هویت آن منطقه است که باید از آن حفاظت و حراست شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان صنایع‌دستی امروز، وارثان هنر گذشتگان ما هستند، افزود: خوشبختانه هنرمندان استان و به‌ویژه شهرستان سنندج توانسته‌اند نقشی محوری در تولید و خلق محصولات بی‌بدیل صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سنندج  با بیان اینکه صنایع‌دستی جوهره تحقق شعار سال «رشد تولید» است، بیان کرد: هنرمندان می‌توانند با خلق آثار تأثیرگذار و امیدآفرین، به تحقق شعار امسال کمک کنند.

وی از برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای حمایت بیشتر از هنرمندان و فعالان در این حوزه خبر داد و گفت: تعیین ۱۲ هکتار زمین برای احداث مجموعه بازارچه صنایع‌دستی با هدف تجمیع فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی حوزه صنایع‌دستی و توسعه گردشگری از جمله برنامه‌های مهم استان و شهرستان سنندج است.

صادقی افزود: راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی در خانه کرد سنندج، ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی در عمارت مشیر این شهرستان، برنامه‌ریزی در خصوص ایجاد نمایشگاه دائمی برای خانواده‌های بدسرپرست و بی‌سرپرست در پارک شهدای سنندج، حمایت از تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صنایع‌دستی به‌منظور هم‌افزایی در رفع تنگناها و مشکلات هنرمندان و صنعتگران، تقویت و توسعه بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی و هم‌چنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره از اقدامات ویژه و خاص در سطح استان و شهرستان است که برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج یادآور شد: امید است با وجود ظرفیت غنی از دست‌ساخته‌ها و صنایع‌دستی شهرستان و با همکاری و تعامل بین هنرمندان و صنعتگران بتوان در معرفی تولیدات صنایع‌دستی و رفع مشکلات هنرمندان و کارآفرینان این حوزه گام‌های مهمی برداریم.

انتهای پیام
captcha