مرحله منطقه‌ای بیست‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان ارتش در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4154095
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶

مرحله منطقه‌ای بیست‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان ارتش در کردستان برگزار شد

مرحله منطقه‌ای بیست‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های کارکنان ارتش با حضور قرآنیان استان‌های همدان، کرمانشاه و کردستان امروز، 19 تیرماه در لشکر 28 پیاده کردستان برگزار شددر کردستان برگزار شد.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم اختتامیه مرحله منطقه‌ای بیست‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌های کارکنان ارتش که امروز، 19 تیرماه در لشکر 28 پیاده کردستان برگزار شد، قرآن را سرمنشاء معنویات جامعه دانست و گفت: افراد اهل عبادت، واجبات و محرمات که با قرآن انس گرفته‌اند به خاطر معنویت درونی دچار فروپاشی خانواده نمی‌شوند.

وی افزود: قرآن درس زندگی صحیح به انسان‌ها را می‌آموزد و بهتر است که رفتار مهربانانه و مؤدبانه با خانواده و اجتماع را از قرآن بیاموزیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان قرآن را منشاء اخلاق پسندیده و اجتماعی برای انسان‌ها دانست و یادآور شد: اگر کسی به قرآن توجه کند از غیبت، سوءظن به دیگران و نگاه به نامحرم پرهیز خواهد کرد و دیگران را مورد عفو و بخشش خود قرار می‌دهد و احترام به پدر و مادر و خیلی چیزهای دیگر را در زندگی از قرآن می‌آموزد.

امیر حمیدرضا رحمت‌پور، فرمانده لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه انس و تلاوت قرآن مایه سعادتمند و عاقبت بخیر برای تمام انسان‌هاست، گفت: در سایه الطاف الهی ارتش ما یک ارتش قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی ما در بحث قرآن، عترت و نماز در ارتش موجب ارتقای روحیه، انگیزه و توان رزم ارتشیان شده است، افزود: امام راحل، احیاگر مجدد اسلام، این راه روشن را در مقابل همه مردم و نیروهای مسلح کشور قرار دادند و امروز این خان نعمت در سراسر ارتش گسترده شده است.

فرمانده لشکر ۲۸ پیاده استان کردستان با برگزاری این مراسمات با محوریت قرآن و آموزه‌های قرآنی خانواده‌های  مدافع قرآن تربیت می‌کنیم، بیان کرد: دشمنان قرآن و اسلام قصد دارند نور قرآن را خاموش کنند که ما با اجرای  برنامه‌های قرآنی سعی می‌کنیم مدافع قرآن و این وعده الهی باشیم قرآن که اسلام روزی تمامی عالم را خواهد گرفت و ما در این راستا حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مأنوس بودن با قرآن با ارتقا و توان رزم رابطه مستقیم دارد، یادآور شد: هر چه کارکنان چه در سطح پایور و چه وظیفه با قرآن مأنوس‌‌‌تر باشند، در میدان‌‌‌های نبرد مقاوم‌‌‌تر و قوی‌‌‌تر هستند، صبورانه عمل خواهند کرد و می‌‌‌توان گفت انس با قرآن همان ارتقای محض توان رزمی در نیروی مسلح است.

انتهای پیام
captcha