حضوری‌نویسی خوشنویسان کردستانی در محکومیت هتک حرمت قرآن
کد خبر: 4154603
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

حضوری‌نویسی خوشنویسان کردستانی در محکومیت هتک حرمت قرآن

جمعی از اساتید و خوش‌نویسان کردستانی در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم شامگاه گذشته، 20 تیر با حضور در مسجد شیخ محمد باقرغیاثی آیات قرآن را کتابت کردند.

حضوری‌نویسی آیات قرآنی خوشنویسان کردستانی

به گزارش ایکنا از کردستان، افشین آزادی، سرپرست حوزه هنری استان کردستان شامگاه گذشته، 20 تیر در مراسم «حضوری‌نویسی آیات قرآنی» خوشنویسان کردستانی با قدردانی از تعهد و واکنش درست هنرمندان به اقدام مذبوحانه توهین به قرآن معجزه جهان هستی و کتاب مقدس مسلمانان، گفت: اینکه در لوای دروغین آزادی بیان کشورهای غربی به خود اجازه می‌دهند باورها و ارزش‌های دینی و اعتقادی میلیاردها انسان مسلمان را خدشه‌دار کنند حرکت تازه‌ای نیست و سابقه دیرینه‌ی دارد ولی اینکه در روز عید سعید قربان و در مقابل یک مسجد چنین حرکت شنیعی را انجام دهند، قابل اغماض و چشم‌پوشی نیست و بر هر مسلمان و انسان آزاده‌ای واجب است تا انزجار خود را نسبت به آن به هر نحو ممکن به نمایش بگذارد.

وی هنر خوشنویسی را هنری عجین شده با آموزه‌های قرآنی ذکر کرد و افزود: با مروری بر تاریخ خوشنویسی در می‌یابیم که خوشنویسی هنر تجسم کلام وحی بوده است و از صدر اسلام تاکنون رسالت خود را به زیبایی انجام داده است.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان اظهار کرد: پیام قرآن به عنوان معجزه پیامبر رحمت و مهربانی و آخرین فرستاده خدای متعال پیام صلح، دوستی و مهربانی و پیام مبارزه با ظالمان و مستکبران است که قطعاً برای سردمداران  ظلم و ستم خوشایند نخواهد بود و این حضور شما و کتابت آیات قرآنی در کنار دیگر واکنش‌های صورت گرفته در جهان اسلام توطئه‌ها و نقشه‌های نظام سرمایه‌داری را خنثی خواهد کرد.

وی در مورد برنامه‌های حوزه هنری در حمایت از هنر خوشنویسی گفت: تلاش خواهیم کرد تا زمینه معرفی توان و پتانسیل هنرمندان خوشنویس استان را در سطح کلان کشوری فراهم کنیم.

آزادی افزود: با توجه به ارتباط خوشنویسی با دیگر رشته‌ها از جمله هنر و  صنعت کاغذسازی، تذهیب، نقاشی خط، ادبیات، گرافیک و شاخه‌هایی از صنایع دستی فرصت حضور جدی این هنر در عرصه اقتصادی مهیاست. باتوجه به توان و پتانسیل بالای هنری استان و حضور اساتید توانمند و مطرح این امکان مهیاست در سطح ملی و بین‌المللی در بخش توسعه اقتصاد هنر خوشنویسی گام برداریم و در این زمینه با تمام توان از هنرمندان متعهد و اخلاق مدار این رشته در استان حمایت خواهیم کرد.

یادآور می‌شود؛ در این محفل هنری خوشنویسان حاضر در برنامه آیاتی از کلام‌الله مجید را در قالب‌های مختلف خوشنویسی همچون، ثلث، نستعلیق و شکسته نستعلیق به رشته تحریر در آوردند. 

انتهای پیام
captcha