همایش «طلایه‌داران تبلیغ» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4156046
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

همایش «طلایه‌داران تبلیغ» در کردستان برگزار شد

همایش «طلایه‌داران تبلیغ» به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم الحرام با حضور مبلغان بومی و مستقر استان کردستان و جمعی از مسئولان استانی و کشوری امروز، 27 تیرماه در مجتمع نور استان کردستان برگزار شد.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، ۲۷ تیر در همایش طلایه‌داران تبلیغ گفت: دستگاه امام حسین(ع) را با هیچ یک از امور دنیوی نمی‌توان عوض و یا مقایسه کرد.

وی با اشاره به اینکه مبلغان دینی نباید جایگاه خود را کم ببینند، افزود: مبلغان دینی در طول سال مطالعه عمومی و عمیق خود را افزایش دهند تا بتوانند در ماه محرم آمادگی پاسخ شبهات جوانان و نوجوانان را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه سخنرانان و وعاظ نباید بدون مطالعه به سخنرانی بپردازند، بیان کرد: تولید محتوا، کیفیت محتوا و مطالعه سه اصل که برای کار تبلیغ باید مورد توجه فعالان این عرصه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مبلغان باید نام‌ها و مضامین آن‌ها، نصایح، توصیه‌ها، خطبه‌های امام حسین(ع) به ویژه در این دهه و روایات‌های نقل شده از ایشان و آیات قرآن کریم را در این ایام برای مخاطبان خود بازگو کنند لذا باید با دقت و توجه ویژه به این امر بپردازند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه استان کردستان یک استان خاص و ویژه است، گفت: با توجه به اینکه کردستان جزو استان‌های تلفیقی کشور بوده لذا در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها باید این امر را مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به اینکه مردم نیاز به مطالب ژرف و عمیق دارند و لازمه تحقق این امر مطالعه بیشتر تاریخ و روایات است، بیان کرد: ما دارای بیش از 6 هزار آیه قرآن،  60 هزار روایت و تاریخ به این عظمت هستیم لذا بیان این آیات و روایات روزها و ماه‌های وقت نیاز دارد اما به دلیل عدم مطالعه مطالب تکراری و سطحی از سوی وعاظ و مبلغان بیان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر تولید محتوا، کیفیت محتوا و مطالعه در این بخش گفت: یک مبلغ هیچگاه مخاطبان خود را دست کم نمی‌گیرد لذا مبلغان باید همواره خود را به روز کنند.

وی اظهار کرد: مبلغان باید مطالب را به گونه‌ای بیان کنند که همگان مجذوب مباحث شوند نه اینکه مطالبه تفرقه‌افکنانه و ایجاد‌کننده موج منفی در جامعه شوند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه نگاه مخلصانه به اهل بیت(ع) داشته باشیم، یادآور شد: طوق نوکری اباعبدالله الحسین هیچگاه با مادیات مقایسه نمی‌شود.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در ادامه این مراسم گفت:  امروز در طلیعه ماه محرم‌الحرام دور هم جمع شده‌ایم تا با هم مروری بر ضرورت‌ها و اولویت‌ها این ماه داشته باشیم.

وی افزود: در این راستا باید تمام تلاش خود را به کارگیریم تا از این فرصت تبلیغی در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین بهترین استفاده را ببریم و بتوانیم اشاعه دهنده فرهنگ عاشورا در جامعه باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: در قالب بسته‌های فرهنگی اعطایی در این مرسام دو کتاب با موضوع محتواهای تبلیغی در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد که امیدواریم با مطالعه آن بتوانیم اطلاعات خود را باردیگر بروز کنیم.

وی یادآور شد: امیدوارم یک همدلی و همراهی را با هم برای بهره‌مندی از فیوضات این ماه داشته باشیم و بتوانیم امید و همدلی را هرچه بیشتر در جامعه ترویج دهیم.

انتهای پیام
captcha