همایش «شیرخوارگان حسینی» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4156627
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

همایش «شیرخوارگان حسینی» در کردستان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری همایش ««شیرخوارگان حسینی» در جمعه اول محرم در سطح شهرهای کردستان خبر داد و گفت: در این راستا 21 همایش شیرخوارگان فردا، 29 تیر در سطح استان برگزار خواهد شد.

همایش شیرخوارگان حسینی

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: همایش «شیرخوارگان حسینی» هر ساله به صورت همزمان با سراسر کشور اولین جمعه ماه محرم در سطح استان کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم مادران به عشق سرور و سالار حسینی و برای نهادینه شدن فرهنگ حسینی بر فرزندان خود لباس سقا می‌پوشانند و سربندهای یا علی اصغر(ع)، یا حسین(ع)، یا زینب(س) و یا اباالفضل(ع) می‌بندند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: در این آیین معنوی مداحان و مرثیه‌ سرایان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه‌سرایی کرده، و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌ اصغر (ع) را گرامی می‌دارند.

وی از برگزاری همایش ««شیرخوارگان حسینی» در جمعه اول محرم در سطح شهرهای کردستان خبر داد و گفت: در این راستا 21 همایش شیرخوارگان فردا، 29 تیر در سطح استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا یادآور شد: همایش شیرخوارگان حسینی در شهر سنندج با سخنرانی حجت‌الاسلام پورذهبی نماینده ولی فقیه کردستان و مداحی حاج مهدی بایندر روز جمعه 30 تیرماه ساعت 9:30 در مهدیه سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha