حضور 10 هزار زائر اهل سنت در سرزمین وحی
کد خبر: 4156632
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

حضور 10 هزار زائر اهل سنت در سرزمین وحی

امام جمعه شهر سقز با اشاره به اینکه امسال به عنوان عضو شورای افتا در حج حضور پیدا کرده‌ام، گفت: امسال 67 کاروان حج با 10 هزار نفر از اهل سنت از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و هرمزگان در این سفر حضور داشتند.

نشست شوراهای افتاء، روحانیت و ائمه جمعه استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج در نشست شوراهای افتاء، روحانیت و ائمه جمعه استان کردستان ضمن تسلیت ماه محرم به تمام مسلمانان گفت: در عالم اسلامی بزرگوارانی پا به عرصه وجود و هستی نهاده‌اند که در ابتدا با تحصیل و کوشش و قبول کردن رنج و سختی بدون امکانات اما با باور به ذات حق تعالی و همراه با محبت اهل معرفت، عرفان و کرامت توانستند این مسیر را به پایان برسانند.

وی با اشاره به اینکه ماموستا و روحانیون با استفاده از حدیث نبوی باید راه و مسیر رسول الله و انبیا را ادامه دهند، بیان کرد: در طول تاریخ ماموستایان اهل سنت با نبود امکانات و شرایط سخت با صبوریت و درایت و عقلانیت مردم را به دین مبین اسلام دعوت می‌کردند.

امام جمعه سنندج بیان کرد: امام صادق(ع)فرمود: «سه چيز شكايت به نزد خدای عز و جل برند: مسجد ويران كه مردمش در آن نماز نمی‌خوانند و دانشمند گرفتار در ميان نادانان و قرآن آويخته كه گرد بر آن نشيند و كسی آن را قرائت نكند».

وی با اشاره به اینکه روحانیون با وجود تمام مشکلات سنگر وحدانیت را ترک نکرده اند، افزود: به راستی که علما با صبوریت مردم را به سوی سنگر عبودیت، وحدانیت، اتحاد و وحدت دعوت می‌کنند.

ماموستا ابن الخیاط امام جمعه شهرستان سقز در این دیدار گفت: خداوند در قرآن فرموده حج بر مسلمانانی که استطاعت مالی دارند، واجب است.

وی به استطاعت جسمی حجاج اشاره کرد و افزود: به دلیل شرایط کرونایی دو سال سفر حج صورت نگرفت که امسال افراد مسن‌تر و بیش از 80 نفر بر روی ویلچر در حج حضور داشتند، همچنین در این سفر بسیاری از حجاج به دلیل گرمازدگی بستری و متأسفانه شش نفر از آن‌ها بعد از اعمال حج فوت کردند.

امام جمعه شهرستان سقز، با اشاره به اینکه امسال به عنوان عضو شورای افتا در حج حضور پیدا کرده‌ام، بیان کرد: امسال 67 کاروان حج با 10 هزار نفر از اهل سنت از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و هرمزگان در این سفر حضور داشتند.

ماموستا ابن الخیاط در پایان یادآور شد: خوشبختانه امسال حجاج ایرانی با عزت و احترام مورد استقبال قرار گرفتند و تمام خدمات با کیفیت بسیار عالی انجام شد.

انتهای پیام
captcha