همایش «شیرخوارگان حسینی» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4156782
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

همایش «شیرخوارگان حسینی» در سنندج برگزار شد

همایش «شیرخوارگان حسینی» با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان همزمان با سراسر استان در اولین جمعه ماه محرم امروز، 30 تیر در مهدیه سنندج برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در مهدیه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در همایش «شیرخوارگان حسینی» که امروز، 30 تیر در مهدیه سنندج برگزار شد، گفت: حضرت رباب در دشت کربلا فرزند شیرخوارش را در راه حفاظت از دین اسلام فدا کرد.

وی به ویژگی‌های حضرت رباب اشاره کرد و افزود: طفل کوچک مادران حاضر در مجلس عزای علی‌اصغر(ع) نقطه مشترک شما با حضرت رباب است لذا باید تمام تلاش خود را به کارگیرید که ویژگی‌های اخلاقی این بانوی اسلام را در وجود خود تقویت کنید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در زمان شهادتش می‌فرمایند: «من خانه‌ای که رباب و سکینه در آن وجود دارند، دوست دارم»، بیان کرد: عشق امام حسین(ع) به همسرش یک عشق معنوی بود لذا بانوان جامعه ما با الگوگیری از حضرت رباب شرایطی را در محیط خانه فراهم کنند که همسران به خاطر وجود آرامش و معنویت با شور و اشتیاق در جمع خانواده خود حضور یابند.

وی ادامه داد: یکی از علمای اهل سنت به نام صفدی در کتاب الوافی بالوفیات، از حضرت رباب به عنوان بالاترین زنان، زیباترین زنان و بهترین زنان نام می‌برد و همچنین ابن عساگر بزرگ تاریخ‌نویس اسلام هم در کتاب تاریخ دمشق آورده است، «رباب از زیباترین و عاقل‌ترین زنان است».

حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار کرد: در این راستا بانوان جامعه اسلامی ما با الگوگیری از این بانوی فداکار اسلام آخرت خود را فدای این دو روز دنیا نمی‌کنند و با تربیت صحیح فرزندان آینده روشن را برای خود و خانواده رقم می‌زنند.

وی در ادامه گفت: مادرانی که امروز با عشق و اراده خود طفلان کوچکشان را بر دست گرفته و یه یاد حضرت علی اصغر(ع) به عزاداری می‌‍پردازند باید در این جایگاه خود تعقل و تفکر کنند و درس و پیام‌های واقعی عاشورا را در زندگی خود پیاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: حضرت علی‌اصغر سند مظلومیت امام حسین(ع) است چراکه این طفل 6 ماه در روز عاشورا تیری نینداخت، به کسی حمله نکرد، با کسی نجنگید و خون کسی را نریخت اما مظلومانه به شهادت رسید.

وی یادآور شد: کسی نبود در آن حادثه به امام حسین(ع) و همسرش تسلیت بگوید و آنها را دلداری دهد، در حالی دشمن از گریه این مادر و ناراحتی اباعبدالله خوشحالی می‌کردند، از آسمان ندا برآمد که این طفلت را به ما واگذار کن که ما در بهشت جایی برای او قرار داده‌ایم.

انتهای پیام
captcha