مطالبه خانواده‌ها ارائه راهکار برای ترغیب فرزندان به سمت نماز است
کد خبر: 4157143
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰

مطالبه خانواده‌ها ارائه راهکار برای ترغیب فرزندان به سمت نماز است

استاندار کردستان با اشاره به اینکه امروز مطالبه خانواده‌ها ارائه راهکار برای ترغیب فرزندان به سمت نماز است، تأکید کرد: در ارائه راهکارها و پاسخ به شبهات و ایجاد انگیزه در نسل جوان و نسل نو حرکت جدی صورت گیرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 31 تیر در نشست ستاد اقامه نماز استان کردستان، عدم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی را حلقه مفقوده برنامه‌های فرهنگی از جمله ستاد اقامه نماز ذکر کرد و گفت: باید به نوعی آحاد مردم را درگیر موضوع برنامه‌ها کنیم و از پیشنهادات و ابتکارات افراد خارج از مجموعه ستاد اقامه نماز بهره‌مند شویم.

وی افزود: ظرفیت و توانمندی فعالان و تشکل‌های فرهنگی و افراد دغدغه‌مند به ویژه جامعه روحانیت که از نزدیک با موضوع اقامه نماز ارتباط دارند و هیئت‌ها، تشکل‌های دینی و مذهبی فعال در استان برای این مسئله بهره گرفته شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه نیاز امروز جامعه با نیاز ۱۰ سال پیش متفاوت است، بیان کرد: از طرفی با هجمه جدی در زمینه موضوعات دینی و مذهبی مواجه هستیم که نمونه آن را همین امروز در موضوع محرم و قیام عاشورا در فضای مجازی و حقیقی می‌بینیم.

وی ادامه داد: امروز مخاطب از حیث فکری تجهیز نیست ممکن است از این هجمه‌ها تأثیر بپذیرد، لذا باید نسبت به مسائل روز و مطالبه خانواده‌ها هوشیارانه عمل کنیم.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه امروز مطالبه خانواده‌ها ارائه راهکار برای ترغیب فرزندان به سمت نماز است، تأکید کرد: لازم است روی این مسائل متمرکز شده و دسته‌بندی داشته باشیم و در ارائه راهکارها و پاسخ به شبهات و ایجاد انگیزه در نسل جوان و نسل نو حرکت جدی صورت گیرد.

وی افزود: باید از افکار عمومی برای موضوعات در فضای علمی و فرهنگی بهره‌گیری کنیم و از فعالان اجتماعی استفاده کنیم از این جمع محدود اداری شاید خیلی اتفاق جدی شکل نگیرد، لذا جمع سپاری برنامه‌ها و استفاده از آحاد مردم و الگوهای موفق سایر استان‌ها در این زمینه لازم است.

استاندار کردستان بر نظارت به نمازخانه‌های بین راهی و مراکز خدماتی و رفاهی و نظارت بهداشتی بر این مراکز تأکید کرد و یادآور شد: تلاش کنیم نمازخانه‌های بین راهی را به مراکز نمونه در سطح کشور تبدیل کنیم. 

انتهای پیام
captcha