برنامه‌های مساجد و اماکن مذهبی کیفی‌سازی شود
کد خبر: 4157195
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
حجت‌الاسلام پورذهبی:

برنامه‌های مساجد و اماکن مذهبی کیفی‌سازی شود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مساجد و نمازخانه‌ها در زمینه امکانات و برنامه‌ها از جذابیت لازم برخوردار نیستند، گفت: به‌روز بودن اماکن مذهبی باید به صورت ویژه مورد توجه باشد.

نشست شورای اقامه نماز استان کردستانبه گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان دیروز، 31 تیرماه در نشست شورای اقامه نماز استان که با حضور سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، گفت: مساجد و نمازخانه‌های ما در زمینه امکانات و برنامه‌ها از جذابیت برخوردار نیست در حالی که به اندازه کافی اماکن مذهبی، مسجد و مناره و حسینیه داریم اما از لحاظ کیفیت ضعیف هستند.

وی با اشاره به اینکه این امر می‌طلبد هر کسی در این اماکن از جمله نماز، غسالخانه و غیره مشغول به خدمت است، اطراف خود را کیفی سازی کند، افزود: در استان کردستان بسیاری از مساجد ما موقوفه‌های خوبی دارند و نیازی به کمک‌های دولتی ندارند فقط باید در این زمنیه مدیریت لازم صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: در حال حاضر تعداد زیادی از مساجد در برخی از شهرهای استان امام جماعت ندارند لذا باید تلاش کنیم افراد واجد شرایط و مبلغان بیشتری را وارد مساجد کرده و با برپایی نماز جماعت کیفیت بخشی ایجاد شود.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج در ادامه این نشست، گفت: پیامبر اسلام(ص) سه اقدام مهم را در آغاز نهضت خود شامل تأسیس مساجد، ارسال پیام مسالمت‌آمیز برای ساکنان مدینه و ارسال پیام مصالحه برای سایر اقوام مختلف از درون این مساجد را در دستور کار قرار دادند.

وی در بخشی دیگر از اظهارات خود بر لزوم توجه به آموزش فلسفه و حکمت های نماز تاکید و حضور حداکثری مدیران را در صف‌های نماز جماعت مورد تأکید قرار دادند.

انتهای پیام
captcha