پیش‌بینی عبور ۳۰۰ هزار زوار اربعین حسینی از مرز باشماق
کد خبر: 4158052
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷

پیش‌بینی عبور ۳۰۰ هزار زوار اربعین حسینی از مرز باشماق

معاون سیاسی - امنیتی استاندار کردستان گفت: سال گذشته حدود ۷۸ هزار نفر زائر از مرز باشماق عبور کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این تعداد به بیش از ۳۰۰ هزار نفر برسد.

مهدی  رمضانی، معاون سیاسی - امنیتی استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی  رمضانی، معاون سیاسی - امنیتی استاندار کردستان امروز، سوم مرداد در نشست ستاد اربعین استان که در شهرستان مریوان برگزار شد، ضمن تشکر از رسم مهمان نوازی مردم اصیل مریوان در پذیرایی از زوار حسینی در اربعین سال گذشته گفت: ما در ارادت و محبت به اهل بیت، میان اهل تسنن و تشیع کوچکترین تفاوتی نمی‌بینم، این واقعیت سال گذشته به همه اثبات شد.

وی با اشاره به آمار گردشگری در سال‌های گذشته افزود: بعد از سفر اربعین و آشنایی بیشتر با شهرستان مریوان، سال گذشته بیش از یک میلیون نفر گردشگر داشتیم که در مقایسه با سال‌های قبل چندین برابر رشد داشته است، این حجم از توریسم از برکات اربعین و اهل بیت است، امسال نیز انتظار داریم از این بستربه وجود آمده، ارزش افزوده بیشتری درحوزه های مختلف حاصل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بیان کرد: از برکات اربعین در حوزه اقتصادی تصویب ۲۱۱میلیارد تومان به بخش راهداری استان است، که تاکنون حدود نیمی از آن تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۷۸ هزار نفر زائر از مرز باشماق عبور کرده که امسال پیش بینی می‌شود این تعداد به بیش از ۳۰۰هزار نفر برسد، افزود: طبق آمار حداکثر پارکینگ موجود برای استفاده، ۳۵۰۰ خودرو است که این عدد کمی بوده و باید این ظرفیت به چهار برابر افزایش یابد.

رمضانی با اشاره به اینکه تردد زوار نباید در مسیر بین مرز کردی و عربی با مشکل مواجه شود، تأکید کرد: باید مشکلات این حوزه توسط امور بین‌الملل حل و فصل شود و سایر واحدها با قرارگاه رمضان به عنوان مدیر واحد مرز هماهنگ باشند.

وی افزود: کمیته فرهنگی، مسئول اطلاع رسانی ایام اربعین می باشد، هر زائر باید یک بروشور در اختیار داشته باشد که در آن ساعت و مکان دقیق بیان شده باشد و نقطه ورود و خروج را مشخص کند، زائر در طول سفر نباید دچار سردرگمی در مرز عراق شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار کرد: انتظار می‌رود زوار امام حسین(ع) سفری امن و با آسایش داشته باشند و این امر با همکاری تمام اعضای ستاد اربعین امکان پذیر خواهد بود.

اسماعیل احمدی، فرماندار مریوان در ادامه این جلسه، اظهار کرد: سال گذشته با یاری خداوند و ایثار و مجاهدت اعضای ستاد اربعین، توانستیم میزبان خوبی برای زائران کربلا باشیم.

وی با اشاره به اینکه، ظرفیت اسکان شهرستان مریوان نسبت به سال قبل، از لحاظ کمی و کیفی شرایط بهتری دارد، افزود: ۱۰ نقطه جهت برپایی موکب در نظر گرفته شده است و در نقطه صفر مرزی یک قطعه زمین پنج هکتاری را به ظرفیت شهرستان جهت پارکینگ اضافه کرده‌ایم.

احمدی افزود: مسئولیت کمیته اسکان برعهده اداره آموزش و پرورش و جانمایی زوار، مباحث مربوط به زیرساخت، مواکب، اسکان، مشارکت‌ها و اجرای آن با اداره اوقاف خواهد بود.

وی به اطلاع‌رسانی ضعیف در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: امسال از هم اکنون برای اطلاع رسانی برنامه ریزی کرده و تمام امور در این زمینه را پیش بینی کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha