توزیع 200 هزار پرس غذای گرم بین عزادارای حسینی در کردستان
کد خبر: 4158468
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

توزیع 200 هزار پرس غذای گرم بین عزادارای حسینی در کردستان

رئیس هیئات مذهبی کردستان از توزیع 200 هزار غذای گرم به همت هیئات مذهبی و موکب‌های پذایرایی حسینی در روزعاشورا بین عزاداران استان خبر داد.

پخت و پز غذای گرم در کردستان

مظفر آئینی، رئیس شورای هیات مذهبی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و یاران باوفایش از اول ماه محرم، هیئات‌های مذهبی کردستان مجالس عزاداری برپا کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در هیئات مذهبی استان افزود: در راستای پذیرایی از عزاداران حسینی در این فصل گرم سال، 60 موکب پذیرایی در سطح شهرهای استان برپا شده و مشغول ارائه خدمات به عزاداران خواهند شد.

رئیس شورای هیات مذهبی استان کردستان با اشاره به اینکه در این موکب‌های عزادارای پخت و پز غذا به همت هیئات مذهبی استان انجام می‌شود، بیان کرد: 200 هزار غذای گرم در روز عاشورای حسینی پخت شده و بین عزاداران توزیع می‌شود.

وی از برپایی مجالس تغزیه‌خوانی در شهرهای بیجار، قروه و سریش‌‏آباد خبر داد و گفت: تعزیه‌خوانی هر ساله به همت هیئات مذهبی در سطح شهرهای استان برگزار می‌شود چراکه هنر تعزیه خاستگاه واقعه جانگداز عاشورا می‌باشد.

آئینی ادامه داد: مجالس تعزیه‌خوانی در راستای ترویج فرهنگ عاشواریی، انتقال مفاهیم و جلوه‌های زیبایی ایثار و جانفشانی در راه مبارزه حق علیه باطل، احیای فرهنگ حسینی بین  جامعه و آشنایی مردم با واقعه عاشوار برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: هیئات مذهبی کردستان انزجار خود را از اهانت به قرآن کریم در شب عاشورا اعلام می‌کنند و در این راستا همزمان با سراسر کشور به همخوانی سوره «مسد» خواهند پرداخت.

رئیس شورای هیات مذهبی استان کردستان از تجمع عاشوراییان در شهرستان‌های قروه، بیجار و کامیاران خبر داد و گفت: تجمع عاشوراییان در ظهر تاسوعا و روز عاشورا در سطح این شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: تجمع عاشوراییان در شهرستان قروه در سطح شهرهای سریش‌آباد، دلبران، قلعه و قروه برگزار می‌شود و در روستاهای دزج و وینسار دسته‌روی عزاداران را خواهیم داشت.

آئینی با اشاره به دسته‌روی و سینه‌زنی هیئات مذهبی در تمام نقاط مختلف سطح شهرهای سنندج، قروه، بیجار و کامیاران در عصر تاسوعای و روز عاشورا یادآور شد: در شهرستان‌های بانه، مریوان، سروآباد، دهگلان و سقز مراسم عزاداری در حسینیه‌ها و تکایا به صورت ثابت و سیار برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha