برگزاری دوره آموزشی «جهاد تبیین» در سنندج
کد خبر: 4161420
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

برگزاری دوره آموزشی «جهاد تبیین» در سنندج

دوره آموزشی ضمن خدمت با موضوع «جهاد تبیین» با حضور مدیرکل، معاونان، رؤسا و کارکنان ادارات تبلیغات اسلامی استان کردستان در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.

نشست جهاد تبیین

به گزارش ایکنا از کردستان، یاسین حسین‌آبادی، معاون فرهنگی مسجد جمکران در دوره آموزشی ضمن خدمت با موضوع «جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی» گفت: دشمن در جزئی‌ترین آداب و رسوم مردم ایران برای جنگ نرم و فرهنگی یک تیم رصد برقرار کرده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت راهبردی از جنس فرهنگ است، افزود: مدیریت هنرکار به دست دیگران است با مدیریت از جنس رهبری و دلی، کارها به وسیله مردم انجام خواهد شد و ارتباط صحیح بین منابع محدود و نیازها و اهداف محدود، علم و هنر بهره‌برداری بهینه از منابع، در جهت رساندن سازمان به اهداف پیشین تأیید شده تحت نظام ارزشی جامعه به وقوع می‌پیوندد.

معاون فرهنگی مسجد جمکران بیان کرد: برای تأثیرگذاری مناسب مباحث فرهنگی باید مفاهیم و مبانی فرهنگی به درستی تبیین شود بنابراین فرهنگ نظام واره‌ای است که عقاید و باورهای اساسی، ارزش‌ها، آداب و الگوهای رفتاری ریشه‌دار، نهادها و مصنوعات که ادراکات رفتار و مناسبات جامعه را جهت‌دهی کرده و به آن هویت می‌دهد.

وی در ادامه گفت: فرهنگ یک هرم است که غالبا نمادها را در آن مشاهده می‌کنیم و اشتباه است که فقط در مورد نماد دینداری آن جامعه اظهار نظر کنیم چرا که هرم فرهنگ باورها، اعتقادات، ارزش‌ها، رفتار نخبگان و گروههای مرجع، هنجارها، قوانین ساختار، ابزار و محصولات، نمادها و تمایلات را شامل می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با بیان اینکه حمله فرهنگ‌های مهاجر به فرهنگ یک کشور در نماد رأس هرم قرار دارد، افزود: امر به معروف یک فناوری در جامعه اسلامی است و در فرهنگ، محدودیت یک اصل اساسی به شمار می‌رود که محدودیت‌های یک جامعه را برای تعالی آن جامعه و یا مراقبت از آن جامعه وضع می‌کند.

وی اظهار کرد: محدودیت عین مراقبت تعریف شده خالق است در حالیکه غرب محدودیت دین را خلاف آزادی بیان می‌داند و این همان جنگ روایت است و اگر محدودیت دین را نتوانیم از جنس مراقبت برای جوانان تبیین کنیم تمام جوانان از محدودیت دین‌زده می‌شوند چراکه محدودیت از برخی لذت‌های زودگذر موجب رشد و تعالی فرد در جامعه می‌شود و این محدودیت عین مراقبت برای دستیابی به لذت‌های واقعی در جامعه است.

معاون فرهنگی مسجد جمکران افزود: اگر دینداری هرم فرهنگ یک جامعه را بررسی کنیم باید باورها و اعتقادات را بررسی کنیم لذا دشمن همیشه راس این هرم یعنی نماد را مورد حمله قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه جنگ روایت از ابتدای تاریخ وجود داشته است، یادآور شد: اهمیت رسانه در روایت بسیار چشمگیر است، یک مدیر باید به اصول سازمان اشرافیت داشته باشد و اولویت کارها را اقدام مردمی بداند.

انتهای پیام
captcha