استقرار ۶۵ موکب در مسیر سفر اربعین در کردستان
کد خبر: 4162330
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹

استقرار ۶۵ موکب در مسیر سفر اربعین در کردستان

معاون استانداری کردستان از استقرار ۶۵ موکب در مسیر سفر اربعین خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ موکب در حوزه شهرستان مریوان و مرز باشماق مستقر می‌شوند.

ستاد اربعین حسینی

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان امروز، 23 مرداد در ستاد اربعین با اظهار خرسندی از مسئولیت‌پذیری متعهدانه همه دستگاه‌های ذیل کارگروه ستاد اربعین استان گفت: هماهنگی‌های لازم و اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این ایام در استان رضایت‌بخش بوده است.

وی بر لزوم خدمات‌رسانی حداکثری متناسب با حفظ کرامت زائران در مراسم اربعین امسال تأکید کرد و افزود: خداوند متعال را شاکریم که امسال میزبان زائران امام حسین(ع) هستیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی  استانداری کردستان از برنامه‌ریزی جهت خدمات به ۳۰۰ هزار زائر در مراسم اربعین امسال خبر داد و بیان کرد: در حوزه اسکان، تغذیه، پارکینگ، حمل و نقل و ایمنی راه طبق استاندارد این تعداد تعریف شود.

وی افزود: دغدغه و یکی از نگرانی‌های ما در جریان این سفر در حوزه حمل و نقل بود که با مشورت و رایزنی با مسئولان اقلیم کردستان عراق و طرح این مسئله توفیقات خوبی در این زمینه حاصل و تمهیداتی اندیشیده شد.

رمضانی مسیر تردد زائرین اربعین را مسیری امن با شرایط جوی مناسب توصیف کرد و گفت: مرز باشماق جهت رفاه حال زائرین در ساعات مشخصی از شبانه‌روز فعال است.

وی از استقرار ۶۵ موکب در مسیر سفر اربعین خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ موکب در حوزه شهرستان مریوان و مرز مستقر می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری عملیات اربعین که به خوبی تمهید و تدبیر شده است، تأکید کرد: بایستی این مراسم  به نحو احسن و با کیفیت کامل خدمات‌رسانی به زائران با رعایت بهداشت و متناسب با حفظ کرامت زائرین با تشریفات مشخص، برگزار شود.

وی تبلیغ مرز باشماق در سطح ملی را رسالت خطیر رسانه ملی صدا و سیما برشمرد و افزود: بخشی از زیرنویس شبکه‌ استانی در حوزه اطلاع‌رسانی برای زائران فعالیت مستمر داشته باشد.

رمضانی با اشاره به اینکه مرز باشماق در سال گذشته برای اولین بار به عنوان مسیر زائران انتخاب شد، یادآور شد: در راستای رضایت‌مندی زائران و با توجه به تجربه سال گذشته عملیات اربعین امسال باید با کیفیت بهتر و ارتقاء یافته‌تر انجام شود.

انتهای پیام
captcha