اختتامیه کنگره ملی شعر عاشورایی در قروه برگزار می‌شود
کد خبر: 4162350
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸

اختتامیه کنگره ملی شعر عاشورایی در قروه برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره کنگره ملی شعر عاشورایی در روز پنج‌شنبه، 26 مرداد در مجتمع فرهنگی ـ هنری فردوسی قروه خبر داد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره کنگره ملی شعر عاشورایی روز پنج‌شنبه، 26 مرداد در مجتمع فرهنگی ـ هنری فردوسی قروه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر عاشورایی با حضور سیدحمیدرضا برقعی از شاعران برجسته کشوری برگزار می‌شود، افزود: در این دوره از کنگره ملی شعر عاشورایی 300 اثر از شاعران 57 شهر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

مدیر ارشاد کردستان با اشاره به اینکه شعرای آیینی کشور در دو بخش ویژه و اصلی آثار خود را ارسال کرده‌اند، بیان کرد: هنرمندان کشوری به سه زبان کُردی، تُرکی و فارسی آثار خود را به دبیرخانه شانزدهمین دوره کنگره ملی شعر عاشورایی ارسال کردند.

وی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه کنگره بر اساس تمام اسلوب‌های ادبی یعنی از بُعد وزن، عروض، قافیه و ردیف و در قالب‌های مختلف شعری مثل قطعه، غزل، دوبیتی و رباعی و دیگر قالب‌های شعری است.

دریایی با اشاره به اینکه نتایج آثار ارسالی امروز، 23 مردادماه بعد از اعلام داوران کنگره مشخص خواهد شد، یادآور شد: نفرات برگزیده این دوره از کنگره در مراسم اختتامیه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
captcha