موکب هنر در مریوان راه‌اندازی شود
کد خبر: 4163002
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹

موکب هنر در مریوان راه‌اندازی شود

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی و هنری برای زائرین اربعین حسینی، اظهار کرد: انتظار داریم که حوزه هنری با استقرار موکب هنر در مرز باشماق مریوان، پیشگام در ارائه تولیدات فرهنگی و هنری به زائران اربعین باشد.

نشست استاندار کردستان با رئیس حوزه هنری

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 25 مرداد در نشست با رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: ظرفیت‌ها و زیرساخت های خوبی در کردستان وجود دارد و انتظار می‌رود که حوزه هنری به شکل جدی‌تری در راستای تقویت فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در این استان ورود کند.

وی با اشاره به لزوم ورود جدی حوزه هنری انقلاب اسلامی به مباحث فرهنگی و هنری در استان کردستان، افزود: استانداری کردستان آمادگی دارد تا نهایت همکاری و همراهی را با حوزه هنری داشته باشد و در این مسیر از هیچ تلاشی برای کمک به حوزه هنری در راستای نیل به توسعه و تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری دریغ نخواهیم کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه حوزه هنری در سطح کشور و استان دارای سرمایه های ارزشمندی است، گفت: از این ظرفیت‌ها در راستای کمک به توسعه فرهنگ و هنر استان کردستان باید به طور جد بهره‌برداری کرد که امیدواریم در این مسیر بتوانیم با تعریف فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک در مسیر کمک به توسعه فرهنگ و هنر در استان گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزبانی کردستان از زائران اربعین حسینی برای دومین سال پیاپی، اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته و علیرغم محدودیت های مختلف، اقدامات خوبی در استان برای میزبانی از زائران اربعین حسینی صورت گرفت و امسال نیز هماهنگی های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

زارعی‌کوشا با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگی و هنری برای زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: انتظار داریم که حوزه هنری با استقرار موکب هنر در مرز باشماق مریوان، پیشگام در ارائه تولیدات فرهنگی و هنری به زائران اربعین باشد.

وی ورود زائران به استان کردستان را با برکت دانست و افزود: حضور زائران اربعین حسینی برای کردستان و مردم این دیار برکات زیاد معنوی و مادی به دنبال دارد و بیان این برکات به وسیله زبان هنر یکی از انتظارات ما از حوزه هنری انقلاب اسلامی است.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در شهرهای مختلف استان کردستان، افزود: یکی از انتظارات ما احداث پردیس سینمایی در شهرستان قروه است و به همین دلیل ضمن اعلام آمادگی از سوی استان برای مشارکت در این بخش، امیدواریم که با ورود حوزه هنری و با تعریف یک کار جهادی، انتظار چندین ساله مردم این دیار برای بهره‌مندی از سینما به پایان برسد.

وی به اهمیت برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی فرهنگی و هنری در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری جشنواره بین‌المللی «دف نوای رحمت» یکی از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری در کردستان است و انتظار می رود که امسال این جشنواره در ایام ماه ربیع‌الاول در سنندج برگزار شود و ما در استان آمادگی ارائه حمایت‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد را داریم.

زارعی‌کوشا در پایان ضمن تقدیر مجدد از توجه ویژه رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به مسائل فرهنگی و هنری استان کردستان، گفت: آمادگی داریم تا در مسیر رفع مشکلات و کمبودهای حوزه هنری در حوزه‌های مختلف ورود جدی داشته باشیم و در این راستا از تمامی ظرفیت های در اختیار استفاده خواهیم کرد.

محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در این نشست ضمن تقدیر از نگاه فرهنگی استاندار کردستان و توجه ویژه وی به مباحث فرهنگی و هنری، اظهار کرد: ما در حوزه هنری نگاهی ویژه به مسائل فرهنگی کُردها به ویژه استان کردستان داریم و در این راستا از تمامی ظرفیت‌های در اختیار بهره‌برداری خواهیم کرد.

وی با اشاره به تهیه و تولید سریال سوران که مبتنی بر خاطرات یکی از رزمندگان کرد در دفاع از انقلاب اسلامی ایران است، یادآور شد: ما در حوزه هنری ورود جدی و مبتنی بر نگاه بلند مدت به مسائل فرهنگی کردستان داریم و در این راستا آمادگی برای حمایت از تولیدات فاخر و رویدادهای برجسته ملی و بین‌المللی وجود دارد.

انتهای پیام
captcha